Multinaționalele se implică, comunitatea LGBTQ+ „ridică din sprânceană”

Indiferent cine ar fi și ce orientare sexuală ar avea, oamenii au, cu toții o singură caracteristică: nemulțumirea cronică

Foto: Khaosod English

Cum îmi place să-mi arunc privirea în tot felul de grupuri și grupulețe LGBTQ+ pentru a studia, în scop personal, și nu numai, psihologia umană și comportamentul maselor, am remarcat de curând un fenomen interesant: orice le-ai da oamenilor, tot nu e bine, nu e destul și „sigur ai tu un motiv pentru care vrei să mă ajuți”.

În mod sigur, ultima afirmație e foarte-foarte adevărată. Dacă este să fi învățat ceva, este că nimic, pe lumea asta, nu e gratis. Absolut toate intențiile bune ascund interese – fie ele mai mici, mai mari, vinovate sau nevinovate. Unele interese îți pot face rău, altele, nu neaparat.

Comunitatea LGBTQ+, supărată pe multinaționalele care îi „fură” PRIDE-ul

Este și cazul comunității LGBTQ+ (sau, mă rog, a unei părți din comunitate) care, mai nou, se simte scandalizată de faptul că multinaționalele încearcă să „fure” PRIDE-urile din marile orașe ale lumii. Ba chiar, unii dintre membrii comunității se simt atât de ofuscați de implinicarea marilor companii în campaniile de susținere ale comunității, încât se deranjează să-și confecționeze pancarte pe care țipă răspicat: „Afară cu multinaționalele de la paradă”.

Acum, rămâne întrebarea: ce obțin multinaționalele din susținerea PRIDE-urilor? La rândul lor, susținere, firește! Reclamă, gânduri bune și, în definitiv, ceea ce își dorește orice companie: profit.

Afectează susținerea companiilor multinaționale viața de zi cu zi a unei persoane gay? Desigur! Prin reclamă, gânduri bune și, în definitiv, ceea ce își dorește orice membru al comunității LGBTQ+: acceptare.

Astfel, nu cumva vorbim, în acest caz, de un fel de win-win? Asta, așa, ca să mă exprim în limbaj corporatist, dacă tot eram la subiect.

De ce te-ar deranja pe tine, persoană LGBTQ+ că Ikea, Coca-Cola, ori alt brand mai mic sau mai mare vrea să participe și să te susțină? Nu cumva asta ți-ai dorit toată viața ta? Să fii acceptat și considerat egalul celorlalți? Era, oare, mai bine ca brand-urile pe care tu le hulești acum, să desfășoare campanii de denigrare a comunității?

Revin: da, multinaționalele au de câștigat de pe urma susținerii. Și da, exista marea posibilitate ca o parte dintre susținători să mimeze susținerea. Și, încă odată, da, există un oarecare trend forțat de susținere, pe care l-ați observat corect.

Cu toate astea, dacă tragi linie, mie îmi dă cu plus pentru comunitatea de gay, lesbiene, transsexuali, bisexuali, intersex, etc.

În viață nimic nu-i perfect. Nici măcar eu. Nici măcar tu. Și nici măcar nu se pune problema de a accepta o realitate imperfectă. Este doar despre a vedea oportunitățile și despre a vedea că marile companii au vizibilitate, iar susținerea pe care ei ți-o acordă s-ar putea, în timp, să te ajute. Nu de alta, însă reclamele sunt factori educatori. Nu mă crezi? Întreabă experții.

Citește și editorialul: Chirica a venit cu miresele lui Frankenstein la mormântul Otiliei Cazimir