Începând de astăzi, Podul Ciurel a fost dat în mod oficial în folosință, după cum promitea, de asemenea, în cursul zilei de ieri primarul general al Capitalei Gabriela Firea. Existența Podului Ciurel își propune să rezolve situația traficului încărcat din zona Militari.

„Începând din această dimineață, bucureștenii pot circula pe Ciurel (1 pod hobanat peste Dâmbovița, 3 pasaje supraterane și 9 bretele rutiere) care simplifică foarte mult legătura dintre cele două artere – Șoseaua Virtuții și Splaiul Independenței. În etapa a doua a investitiei, pentru care sunt aprobate atât proiectul tehnic, cât și culoarul de exproprieri, se construieste drumul expres între Nod Virtuții și Autostrada A1.Din păcate, timp de zece ani această investiție a stagnat din cauza intereselor meschine, dovedite ulterior și nelegitime în instanță, ale unor ONG-iști care acum au tupeul să aspire la funcțiile de primar, al sectorului 6, respectiv al Capitalei.”, a spus Gabriela Firea pe Facebook.

Podul Ciurel a costat 50 milioane de euro

„Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deşi ar fi trebuit să coste doar 40. Concret, proiectul Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada A1 a fost iniţiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB. Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneş, împreună cu asociaţia şi susţinută de domnul Nicuşor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desfiinţeze autorizaţia de construire, să se anuleze în instanţă PUZ-ul de sector. Nu au reuşit, dar s-au pierdut foarte mulţi ani. Instanţa a decis că nu este afectată viaţa de familie a celor care deţin “casa roz” şi nici proprietatea privată”, a mai spus Gabriela Firea.

Citește și: Firea, despre Ciurel. „Își va dovedi utilitatea începând de mâine”

#News