Sursa foto: Techboomers.com

Noul proiect adoptat de Parlamentul European urmărește să împiedice Google, TikTok și Facebook să permită companiilor care plătesc pentru publicitate să țintească minorii pe aceste platforme, informează Politico.

Christel Schaldemose, europarlamentarul responsabil de acest proiect, a precizat că pe anumite platforme există conținut dăunător pentru copii.  „Vrem să protejăm minorii care folosesc aceste platforme”, a declarat europarlamentarul social-democrat danez.

Noi reguli la nivel european pentru platformele online

De asemenea, la nivelul Uniunii Europene se află în discuție și programul Digital Services Act (DSA), propus de Comisia Europeană în 2020. Proiectul de lege urmărește să impună măsuri de transparență asupra algoritmilor platformelor și să reglementeze publicitatea online.

Mai mult, europarlamentarii au stabilit mai multe obligații pentru platformele online de vânzare precum Amazon. Astfel, se vor face verificări aleatorii asupra produselor vândute de către vânzătorii terți prin intermediul magazinului online. De asemenea, utilizatorii ar fi împuterniciți să ceară despăgubiri companiilor tehnologice dacă se confruntă cu prejudicii grave asupra serviciilor lor.

Pe lângă aceasta, Uniunea Europeană susține că e nevoie ca Facebook și Youtube să fie mai transaparente cu privire la modul în care moderează conținutul. Altfel spus, platformele ar fi obligate să informeze utilizatorii când modifică regulile și acordurile de utilizare. Mai mult, să spună exact câți angajați lucrează pentru a modera conținutul pentru fiecare limbă europeană.

Totodată, europarlamentarii sunt de părere că platformele ar trebui să stopeze răspândirea dezinformării pe paginile lor. Pandemia de COVID-19 a prilejuit nașterea a tot felul de teorii conspiraționiste nocive și înșelătoare, cele mai multe dintre ele răspândindu-se online.

Copilul și Social Media

Conform studiului EU Kids Online 2020, în România, 86% dintre copiii cu vârste între 9 și 16 ani folosesc telefonul zilnic și 63 % de mai multe ori pe zi sau aproape tot timpul. De asemenea, unul din trei copii a raportat experiențe negative în mediul online. Mai mult, 11% dintre copiii din țara noastră folosesc excesiv internetul, neglijând mâncatul sau dormitul din cauza aceasta.

Utilizarea excesivă a „ecranului”, cu tot ce înseamnă Social Media, are efecte negative asupra copiilor. Odată cu trecerea timpului, ei pierd abilitatea de a consolida relații sociale și bucuria de a participa la diverse activități în familie.

Năsui: „O nouă taxă asupra românilor: taxa pe filme online”