FOTO facebook

Primăria Sectorului 2, prin Administrația Domeniului Public, a atribuit, pe 27 martie, firmei Belmar Prod 50 de contracte, în valoare totală de circa 3 milioane lei, prin cumpărare directă. Obiectul contractelor este furnizarea de locuri de joacă și echipamente de joacă – leagăne, căsuțe etc. Deși era logic ca, dacă instituția avea nevoie de atât de multe obiecte de acest gen, să facă licitație și să încheie un acord-cadru sau un contract mare, aceasta este o practică des folosită de administrațiile locale pentru a evita licitațiile și sparg contractul mare în zeci de contracte mici care se înscriu în plafoanele pentru achiziții directe.

Contracte de milioane de lei pentru nimicuri

Chiar dacă licitațiile durează mai mult, avantajul în cadrul acestor proceduri este că sunt mai transparente, participă mai mulți operatori economici, sunt mai vizibile și fiindcă se iau mai multe produse, nu la bucată, se obține un preț mai bun în majoritatea cazurilor.

Printre produsele cumpărate de ADP Sector 2 se numără:

  • Ansamblu de joacă 538 MOBY DICK – 105.970 lei;
  • Ansamblu de joacă 570 LAVAREDO – 134.780 lei
  • Ansamblu de joacă 6800 KING ROBERT – 127.470 lei
  • Ansamblu de joacă 969 PANAMA – 117.150 lei
  • Ansamblu de joacă 711 VIRGOLA – 115.200 lei;
  • Ansamblu de joacă 555 CANAL GRANDE – 94.600 lei;
  • LEAGAN 910 ALTALENA – 10950 lei;

Valeria Tudora, expert în achiziții publice, a explicat, pentru HotNews.ro, când se poate face procedura de achiziție directă.

”Hotărârea nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice reglementează modalitatea de estimare a valorii achiziției publice și alegerea modalității de atribuire. Astfel, la Art. 17, se menționează:

(1) Autoritatea contractantă alege procedura de atribuire în funcție de următoarele aspecte:

  • a) valoarea estimată a achiziției;
  • b) complexitatea contractului/acordului-cadru ce urmează a fi atribuit;
  • c) îndeplinirea condițiilor specifice de aplicare a anumitor proceduri de atribuire.

(2) În aplicarea art. 11 alin. (2) din Lege, autoritatea contractantă are obligația că, la alegerea procedurii de atribuire, să se raporteze la valoarea estimată a produselor, serviciilor și lucrărilor care sunt considerate similare în condițiile de la alin. (1).

Citește și Tudorache, demersuri pentru un computer tomograf cu soft ce depistează COVID-19

(3) În cazul în care autoritatea contractantă implementează proiecte finanțate din fonduri nerambursabile și/sau având că obiect cercetarea-dezvoltarea, prevederile prezentului articol se aplică prin raportare la durata contractului de finanțare/proiect.

#NEWS