Controale ANPC cu țintă mare: giganții retailului sancționați dur pentru abateri flagrante

Sub coordonarea președintelui Cristian Popescu Piedone, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a descins simultan în 17 locații ale celor mai mari lanțuri comerciale din București. Rezultatul? Amenzi usturătoare, opriri de la comercializare și constatări alarmante despre cum este tratat consumatorul român în 2025.

Lanțurile de retail, în vizorul comisarilor ANPC

În data de 30 mai 2025, comisarii ANPC din cadrul comisariatelor sectoarelor 1-6, acționând sub conducerea președintelui ANPC Cristian Popescu Piedone, au efectuat o amplă serie de controale tematice și operative. Au fost verificate 17 puncte de lucru aparținând unor giganți din retail, iar rezultatele sunt îngrijorătoare.

Infografic – Rezumatul sancțiunilor ANPC (30 mai 2025)

IndicatorValoare / Număr
Operatorii verificați7
Puncte de lucru controlate17
Procese verbale de constatare13
Avertismente2
Amenzi totale aplicate250.500 lei
Produse oprite definitiv64,2 kg / 166 bucăți – 2.152,79 lei
Produse oprite temporar1,2 kg – 72 lei
Prestări servicii oprite temporar2 locații (Kaufland Pantelimon și Profi Berceni)

Profi – multiple locații, multiple nereguli

La magazinele Profi din sectoarele 3 și 4 au fost descoperite produse alterate, ambalaje deteriorate, echipamente frigorifice neigienizate, etichete lipsă și diferențe între prețurile afișate și cele de la casa de marcat. Amenzile totale pentru lanțul Profi s-au ridicat la peste 90.000 lei.


Carrefour – ouă crăpate, cafea cu ambalaje distruse și lipsă de transparență

În magazinele Carrefour s-au găsit ouă sparte, cafea cu ambalajele deteriorate și deficiențe în etichetare. De asemenea, s-au aplicat sancțiuni pentru lipsa afișării prețurilor la produse de larg consum. Amenzile totale: 22.000 lei.


Mega Image – lipsă prețuri, produse alterate și temperaturi incorecte

În mai multe locații ale Mega Image, comisarii ANPC au descoperit fructe și legume alterate, produse ținute la temperaturi incorecte, lipsa traducerilor și lipsa afișajului de prețuri. Amenzile aplicate au fost de aproximativ 26.000 lei.


Kaufland – rafturi murdare și practici comerciale înșelătoare

La Kaufland Pantelimon, comisarii au descoperit ambalaje deteriorate, prețuri incorect afișate, rafturi murdare și produse expuse cu informații incomplete. Oprirea temporară a prestării serviciilor a fost decisă pentru această locație. Sancțiuni aplicate: 53.000 lei.


Lidl – produse deteriorate și reduceri înșelătoare

Lidl a fost sancționat pentru comercializarea unor fructe și legume alterate și pentru comportament incorect în relația cu consumatorii privind aplicarea reducerilor. Amenzile: 20.000 lei. În plus, s-a dispus oprirea de la comercializare a unor produse neconforme.


Auchan și România Hypermarche – probleme recurente

Carrefour Vergului (România Hypermarche) și Auchan Sector 4 au fost și ele vizate. Abateri grave precum etichete neconforme, produse alimentare cu valabilitate expirată și diferențe între gramajul afișat și cel real au dus la sancțiuni de peste 10.000 lei.

ANPC a emis avertismente clare: aceste controale vor continua, iar operatorii care își bat joc de consumatori vor fi sancționați drastic. Instituția subliniază că protejarea drepturilor cetățenilor rămâne o prioritate, indiferent de mărimea sau notorietatea rețelelor comerciale vizate.