Studiu: O bacterie din intestin poate inhiba efectele nocive ale nicotinei

Nicotina activează un tip de moleculă intestinală care contribuie la progresia bolii ficatului gras non-alcoolic.

O bacterie localizată în intestin poate acţiona în mod eficient asupra nicotinei, substanță cu efecte nocive din tutun ce provoacă dependenţă, dar şi o serie de probleme pentru sănătatea organismului. Este vorba inclusiv despre steatoza hepatică, boala ficatului gras, potrivit digi24.ro.

Descoperirea a fost făcută de o echipă de cercetători chinezi și americani. Aceștia au lucrat împreună și au publicat un studiu în jurnalul științific „Nature”. Cercetătorii au constatat că o colonie de bacterii intestinale a redus concentraţiile de nicotină din intestinele şoarecilor care au fost expuşi la această substanță prezentă în tutun.

Nicotina activează un tip de moleculă intestinală numită AMPK, molecule care contribuie la progresia bolii ficatului gras non-alcoolic, potrivit studiului.

Cercetătorii chinezi de la Universitatea din Beijing, Universitatea din Zhejiang, Universitatea Fudan, Primul Spital Afiliat al Universităţii de Medicină din Wenzhou, alături de colegii lor de la Institutul Naţional de Sănătate din SUA au descoperit că Bacteroides xylanisolvens poate degrada nicotinoidele acumulate în intestinul unui fumător.

Constatările cercetării conturează o posibilă strategie de reducere a progresiei acestei afecţiuni asociată consumului de tutun prin utilizarea bacteriilor prezente în mod natural în intestinul uman.

Nicotina este un alcaloid pirolidinic identificat în Nicotiana tabacum, ce reprezintă aproximativ 0.6-3.0% din greutatea uscată de tutun.

Se poate folosi ca insecticid. În concentrații mici (aproximativ 1 mg de nicotina absorbită), substanța acționează ca un stimulent la mamifere și este principalul factor responsabil pentru dependență. Potrivit American Heart Association, dependența de nicotină a fost una dintre cele mai grele, în timp ce caracteristicile farmacologice si comportamentale care determină dependența de tutun sunt similare cu cele ale dependenței de heroină și cocaină. Conținutul de nicotină din țigări a crescut încet de-a lungul anilor, iar un studiu a constatat că a existat o creștere medie de 1,6% pe an între anii 1998 și 2005. Acest lucru a fost constatat pentru toate categoriile de piață importante de țigări.

Locuitorii municipiului Constanța au rămas fără apă caldăashtagnews.ro/22/10/2022/administratie/apa-calda-cet-palas-constanta-electrocentrale-energia-termica/