Sectorul 4 al Capitalei va beneficia, imediat după finalizarea lucrărilor, de o nouă stație supraterană de metrou, care va face legătura între stația Berceni și Șoseaua de Centură a Bucureștiului. Lucrările aferente au început luni, 18 ianuarie – anul curent, urmând ca după finalizare, toată infrastructura să treacă în proprietatea Metrorex (în cadrul Ministerului Transporturilor). Termenul de finalizare a fost stabilit la 22 de luni, potrivit informațiilor primite din partea Erbașu Construcții, compania care se ocupă de lucrările de la noua stație de metrou, în asociere cu Somet (Lider), UTI, TIAB si Metroul.

Noul traseu de metrou va avea o lungime de 1,6 kilometri, rulat pe două linii distincte, în timp ce viitoarea stație supraterană se va întinde pe o suprafață de 15.100 metri pătrați, fiind formată din subsol, parter și două etaje.

De asemenea, stația va beneficia de șase zone destinate accesului pietonilor, două dintre acestea fiind situate pe partea opusă a șoselei Berceni. În plus, legătura dintre stații se va realiza printr-un pasaj pietonal subteran.

Valoarea estimată a investiţiei este de 50 de milioane de euro, 15% fiind decontaţi de Primăria Sectorului 4, în timp ce 85% de Uniunea Europeană, în acord cu Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Randarea video a viitoarei stații de metrou, ce urmează să fie construită între actualul capăt de linie al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, poate fi urmărită aici:

Lucrările la noua stație de metrou fac parte din categoria celor care contribuie în mod evident la confortul de zi cu zi al cetățenilor Capitalei.

Erbașu Construcții este numele aceleiași firme care, la sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut, își trecea în portofoliul de lucrări finalizarea construcției stadionului Ghencea, lăsat în paragină de ani de zile. Dintr-o „fantomă” a fotbalului românesc, Ghencea renăștea din propria-i cenușă, ca pasărea Pheonix. Sistemele de iluminat de înaltă clasă sau cele termice și sanitare ancorate în cerințele momentului, sunt doar câteva dintre exemplele de restaurare a unuia dintre cele mai mari simboluri sportive din România.

Citește și: Stadionul Ghencea va beneficia de cel mai modern sistem de iluminat, în concordanță cu reglementările UEFA