Joi dimineață, cei de la CFR au anunțat printr-un comunicat faptul că se va organiza o grevă de amploare ce va afecta circulația a unui număr de 19 trenuri cu legături în București, Cluj, Iași, Brașov, Galați, Satu Mare, Timișoara, Arad, Ploiești, Pitești și Sibiu.

Aproximatic 1.300 de angajați protestează în acest moment, dintre aceștia fiind vorba și despre mulți dintre cei care se ocupă cu mentenanța și revizia locomotivelor. Potrivit surselor, este vorba despre refuzul încheierii unui nou contract de mentenanță, în condițiile în care locomotivele, și așa vechi din CFR au nevoie de aceste proceduri odată la 3 zile.

„Vechiul contract de mentenanță între CFR Călători și SCRL a expirat în data de 31 decembrie 2019. Deși nu au existat diferențe majore pe plata, pe valoarea financiară a contractului, CFR nu a dorit să mai semneze contractul, trecând la înființarea unor puncte paralele de lucru, fapt care ar duce la falimentarea intenționată a SCRL Brașov. Salariații SCLR, în număr de 1.500 de angajați, au drepturi restante de recuperat, iar falimentarea intenționată ar împiedica salariații SCRL să recupereze drepturile financiare restante”, explică Ghiță Nicolae, sindicalist.

De asemenea, Ionel Savin declară faptul că, prin aceasta se pândește o falimentară mascată a SCRL.

„Oamenii refuză să mai lucreze. Practic, ei (CFR, n.r.)  încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune iniţial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au început undeva în luna septembrie 2019, cu o notificare către SCRL precum că ar trebui să îşi retragă angajaţii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a şi întâmplat în luna noiembrie. Numai că atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea dată, care este şi administrator special, întrucât societatea este în insolvenţă, şi le-a spus foarte clar că aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Călători şi, implicit, dacă se continuă aceeaşi politică, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Călători a preluat angajaţii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de faţă angajaţii din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparaţii, ci sunt puşi să facă alte lucruri care nu ţin de reparaţii. Prestaţiile se fac în alte părţi, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători”, a declarat Ionel Savin, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012.

#News