Gabriela Firea îl acuză pe Nicușor Dan de ilegalități: Tramvaiele aflate în probe la București au motoare cu o putere mai mică față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației

Gabriela Firea susține că noile tramvaie nu circulă încă prin București deoarece producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare.

Gabriela Firea aduce acuzații grave la adresa primarului general Nicușor Dan în privința modului în care gestionează transportul public în Capitală, mai precis achiziționarea unui număr de 100 de tramvaie de către Primăria București. Gabriela Firea susține că noile tramvaie nu circulă încă prin București deoarece producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare, tramvaiul neputând fi scos pe șine deoarece nu are certificat de omologare, motivul fiind acela că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Gabriela Firea îl acuză pe primarul general că face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta.

Potrivit fostului edil al Capitalei, tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației

Motorul nu dezvoltă 120 kw, ci doar 100 kw, piesa având un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație, a declarat Gabriela Firea.”Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și a sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației. Este limpede că oferta tehnică în baza căreia a fost câștigată licitația nu a fost respectată! În plus, pentru acest tramvai a fost depus un certificat de omologare tocmai din anul 2012. Însă, potrivit legii, certificatul și-a pierdut valabilitatea pentru că au fost înlocuite componente importante. Membrii comisiei de recepție au semnalat toate aceste lucruri și tocmai asupra lor este, acum, presiunea cea mai mare. Trebuie să accepte noile specificații tehnice pe motiv că sunt mai bune, mai eficiente, dar mai scumpe. Pentru Nicușor Dan este, evident, de neacceptat și nu s-a ferit să spună public. Nu s-a zbătut atât de mult ca să întâmpine acum probleme”, a scris Gabriela Firea, pe pagina de Facebook.

Gabriela Firea: Să-i ia cu ei pe Ludovic Orban, patronul politic al primarului general, și pe șefii din primărie “sponsorizați” de producătorul tramvaielor

Fostul edil al Capitalei speră că nu a uitat nimeni cum producătorul a ținut în sertar contractul semnat de ea și echipa ei, doar pentru a-l putea parafa alături de Nicușor Dan, și nici solicitarea de a majora prețul pe care a făcut-o imediat.” Foarte bine, să-și asume împreună această “afacere” când instituțiile statului vor pune întrebări. Să-i ia cu ei pe Ludovic Orban, patronul politic al primarului general, și pe șefii din primărie “sponsorizați” de producătorul tramvaielor”, este mesajul transmis de Gabriela Firea.

Ea a reamintit faptul că a fost o bătaie imensă pe acest contract, în campania electorală fiind acuzată că nu susține producătorii autohtoni, ceea ce este fals.

Sigur că “turcismele” sunt bune la Timișoara, nu și-n Capitală unde era nevoie de tramvaie românești, ca-n majoritatea orașelor de dreapta, mai afirmă Gabriela Firea

Ea mai subliniază încă odată faptul că nu a susținut pe nimeni pentru că dacă ar fi înclinat spre vreuna dintre părți nu ar fi fost legal, existând o comisie de licitație, contestații, o decizie finală și un câștigător, acesta având datoria să respecte oferta tehnică depusă.” Nu te poți suci după ce ai primit contractul! Sau orice se poate, dacă primarul este, iată, Nicușor Dan! În curând, se împlinesc șase ani de când Consiliul General a Municipiului București, în timpul mandatului meu de primar general, a aprobat achiziția celor 100 de tramvaie noi, atât de necesare pentru transportul în comun din București. Bucureștenii care folosesc zilnic transportul în comun nu au nici o vină în aceste “lupte” pe banii publici. Ei au nevoie de condiții decente, de mijloace de transport în comun cu aer condiționat vara și călduroase iarna. Pentru călători, e mai puțin important cine produce tramvaiul sau autobuzul”, a conchis Gabriela Firea.

Gabriela Firea: ”Bucureștiul are nevoie de lideri care să-l ajute să renască!”