Japonez
Japonez- captura BBC

 Un japonez câștigă bani într-un mod mai neobișnuit. Shoji Morimoto, care locuiește în Tokyo, își oferă serviciile pentru a nu face nimic, potrivit digi24.ro. Printre cei care au apelat la el sunt proprietarii unei cafenele recent deschise, care nu vor vor să vadă toate mesele goale. Alte persoane apelează la japonez pentru a merge în locuri pe care nu le cunosc în timp ce cei mai mulți doresc să aibă un însoțitor atunci când merg la restaurant.

„Am și clienți care au ceva pe suflet, dar le e greu să vorbească cu familia și cu prietenii, dar au nevoie de o persoană care să-i asculte”, spune Shoji Morimoto

 Banii solicitați pentru un serviciu sunt 10.000 de yeni (85 de dolari), la care se adaugă cheltuelile cu transportul și cheltuielile inclusiv cu mâncarea și băutura. O persoană care a plecat de la Tokyo la Osaka a apelat la serviciile japonezului pentru a-i face cu mâna de pe peron, în timp ce o femeie al cărei iubit se sinucisese recent a apelat la el pentru a purta șapca albă a bărbatului și pentru a-i povesti despre el, deoarece  nu voia să discute aceste lucruri cu familia.

„Înainte să lansez acest serviciu de închirieri, mă uităm la oamenii de pe stradă și mă gândeam că sunt bine adaptați la societate, spre deosebire de mine. Dar acum cred că, chiar dacă arată normal la suprafață, ar putea avea o suferință sau un conflict. Cred că singurătatea e legată de motivul pentru care mă închiriază, dar acesta nu e singurul motiv, pentru că multe cereri le-am avut de la oameni aflați în relații interpersonale complicate”, a spus japonezul.

  El și-a început cariera închiriindu-se unor clienți care nu doreau să fie singuri. Shoji nu poartă discuții dacă nu dorește clientul, fiind doar prezent evenimentele sau activitățile la care a fost angajat să participe. Bărbatul este foarte solicitat, având între unul și trei clienți pe zi.

Shoji a dezvăluit că a vrut să arate că și „a nu face nimic” poate fi important

„Toată lumea îmi spunea: tu ești singurul care nu face nimic. Așa că m-am gîndit să-l închiriez pe „tipul care nu face nimic”, adică pe mine, altor oameni. Când am un client, puși simplu merg unde vrea el, dau răspunsuri simple, mănânc și beau”, adaugă Shoji. El nu vorbește decât când este întrebat și nu vrea să afle nimic despre clienții lui.

Japonia lansează ”beţişoarele cu potenţator de gust”