Călătoria cu metroul s-ar putea scumpi

Drulă vede „o opțiune” pentru acoperirea unor cheltuieli ale companiei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă ia în calcul scumpirea călătoriei cu metroul, dar nu acum, ci după instalarea noii conduceri a Metrorex. Mai mult, acesta a justificat o posibilă majorare a prețului ținând cont de faptul că de 5-6 ani tariful este „înghețat”, dar în același timp nu vrea să pună presiune pe călători, în contextul în care deja există o reticență cu privire la transportul în comun, din cauza pandemiei.  

„Este o opțiune. Nu am avut această discuție. Aștept să se instaleze noua conducere. Dar de 5-6 ani nu a mai crescut tariful. Pe partea de venituri – se poate umbla și acolo, dacă facem comparație cu alte capitale din zonă. Trebuie să avem un pic grijă, pentru că suntem și în pandemie și oamenii au o oarecare teamă de mijloacele de transport în comun, dar există o flexibilitate în momentul în care de 5 ani, numai dacă ne uităm la inflație, ar trebui măcar o ajustare în zona asta”, a spus Drulă la Digi24.

Prea puțin pentru „gaura” de la Metrorex

Ministrul a precizat că această majorare ar putea ajuta bugetul companiei, dar nu va umple găurile. „La o creștere de 20% pe zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce undeva la 50 de milioane de lei în plus pe an, ceea ce ajută pe partea de venituri”, a spus Drulă. Totodată a menționat faptul că Metrorex nu se poate susține financiar doar din vânzarea de titluri de călători.  „În 2016 se susținea 60%, ceea ce e într-o zonă sănătoasă, 70% ar fi fost și mai bine, și acum s-a prăbușit la 30%, ceea ce e nesustenabil”, a mai spus Drulă.

O cartelă cu „2 călătorii” este la prețul de 5 lei, iar una cu „10 călătorii” costă 20 de lei. În ceea ce privește partea de abonamente, acestea variază de la 25 de lei (săptămânal cu număr nelimitat de călătorii) la  70 de lei (lunar cu număr nelimitat de călătorii) sau 720 de lei (anual), potrivit site-ului Metrorex.

Citește și: Drulă are autorizații. Podul peste Dunăre, un pic mai aproape de realitate