Drulă are autorizații. Podul peste Dunăre, un pic mai aproape de realitate

Dacă până de curând, ministrul Transporturilor se temea că podul va sta o vreme nefolosit, astăzi anunță că avem autorizații pentru construirea a circa 7 km de drum conex

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor a declarat, în urmă cu puțin timp, faptul că ar fi obținut prima autorizație de construcție pentru drumurile care urmează să lege podul de peste Dunăre, afla în construcție între Brăila și Galați, de restul rețelei naționale de drumuri, relatează Mediafax. Dacă până de curând, ministrul Drulă se temea că podul riscă să fie nefolosit, tocmai din pricina lipsei de conexiune la rețeaua de drumuri, astăzi acesta a anunțat un prim pas.

Cătălin Drulă anunță prima autorizație de construire, emisă pentru un sector de șapte kilometri de drumuri

„Vestea bună pe care o așteptam pentru Podul de la Brăila: tocmai a fost emisă autorizația de construire pentru primii 7 km din drumurile de legătură. Urmează în curând și pentru restul acestor drumuri, fără de care Podul nu ar putea fi dat în trafic la finalul anului viitor. În mod normal, construcția drumurilor trebuia să înceapă simultan cu Podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârșitul anului 2022, Podul terminat ar rămâne muzeu”, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.

În urmă cu nu foarte mult timp, ministrul Transporturilor se temea de faptul că podul ar putea sta nefolosit în jur de un an după ce va fi gata, întrucât drumurile de legătură ar putea să întârzie, din vina exproprierilor de pe traseu, îngreunate din pricina birocrației.

De remarcat că atunci când vorbim despre construcția podului peste Dunăre, lucrările aveansează într-un ritm alert, așadar ar fi cazul ca ministrul Drulă să se grăbească și cu restul autorizațiilor, astfel încât podul (1.974,30 m) să poată deveni utilizabil, în adevăratul sens al cuvântului, în momentul în care i se va face recepția. Contractul pentru construirea podului a fost semnat la 15 ianuarie 2018.

Citește și: Ciprian Ciucu, dezbatere publică cu privire la societatea în care vor să trăiască bucureștenii