A fost descoperit Sistemul Solar format din șase planete, cu dimensiuni similare

Acestea au și o rotație sincronizată.

Pamint
Pamint sursa foto pixabay

Cercetătorii au descoperit „Sistemul Solar perfect”. Aflat la 100 de ani lumină depărtare de Pământ, el are șase planete, toate având aproximativ aceeași dimensiune. Crearea propriului nostru Sistem Solar a fost un proces violent, potrivit digi24.ro.

Pe măsură ce planetele se formau, unele s-au ciocnit de altele

Ele au perturbat orbitele și fomand giganți precum Jupiter și Saturn alături de alte planete relativ mici, cum este și a noastră. În Sistemul Solar HD110067, situația este diferită. Planetele au dimensiuni similare. Acestea au și o rotație sincronizată. Rafael Luque, de la Universitatea din Chicago, care a condus cercetarea, a descris HD110067 ca fiind „Sistemul Solar perfect”. „Este ideal pentru studierea modului în care sunt create planetele.

Deoarece acest Sistem Solar nu a avut începuturile haotice pe care le-a avut al nostru și a fost netulburat de la formarea sa”, a mai explicat el.

Marina Lafarga-Magro, de la Universitatea Warwick, a declarat că sistemul este „frumos și unic”. „Este cu adevărat interesant. Doar să vezi ceva ce nimeni nu a mai văzut până acum”, a declarat ea. Toate cele șase planete noi sunt ceea ce astronomii numesc „sub-Neptun”. Ele sunt mai mari decât Pământul și mai mici decât planeta Neptun (care este de patru ori mai mare decât Pământul).

Cele șase planete descoperite sunt de două până la trei ori mai mari decât Pământul.

Interesul pentru noile descoperiri a crescut de la descoperirea din septembrie că o planetă sub-Neptun, numită K2-18b, într-un alt sistem stelar, are o atmosferă cu un gaz care pe Pământ este produs de organisme vii. Astronomii numesc acest lucru o biosemnătură. Cu toate că Sistemul nostru Solar nu conține sub-Neptun, acesta ar fi cel mai comun tip de planetă din Galaxie. Cu toate acestea, astronomii știu surprinzător de puține despre acestea. Ei nu știu dacă sunt în mare parte alcătuite din rocă, gaz sau apă. Trei trenuri în întârziere pe Valea Prahovei