Sursă foto: Pixabay

Un obiect misterios a fost reperat la marginile exterioare ale sistemului solar, existând sugestii că ar vorba despre o nouă planetă.

În trecut, existența acestei noi planete a ridicat numeroase semne de întrebare în rândul oamenilor de știință.

Astronomii au căutat, ani la rând, dovezi ale ipoteticei ”planete de dimensiunea super-Pământului”. Oamenii de știință au analizat întreg sistemul solar cu ajutorul unui satelit astronomic în infraroșu

Profesorul Michael Rowan-Robinson, astronom la Imperial College London, a analizat recent datele capturate de satelitul astronomic în infraroșu. Aceste date au fost strânse încă din anul 1983.

Satelitul a funcționat timp de 10 luni și a efectuat un studiu în infraroșu îndepărtat a 96% din cer.

Nou corp poartă numele de ”Planeta X” sau ”Planeta Nouă”

Având în vedere calitatea slabă a detecțiilor IRAS, probabilitatea ca acest corp să fie real este minimă. Cu toate acestea, având în vedere că există un mare interes pentru ”Planeta Nouă”, vom verifica dacă obiectul este sau nu compatibil cu efemeridele planetare”, a declarat profesorul Rowan-Robinson.

Profesorul este de părere că acest nou studiu i-ar putea ajuta alți oameni de știință în cercetările lor.

O lucrare amuzantă a fost publicată și vorbește despre  căutarea ”Noii Planete”, cu ajutorul unor vechi date IRAS. Nimic prea convingător. Totuși, este distractiv să te gândești: și dacă e adevărat?”, a scris Mike Brown, un cunoscut astronom, pe contul său de Twitter.