Despre influenceri și „valoare”, acest cuvânt care ne doare

Apel umanitar către toți „influensării” țării. Hai cu valoarea!

Ce sunt ăia influenceri și când s-au născut ei? Ei bine, influencerii au început să capete contur în perioada când singura metodă de distracție care implica un ecran erau emisiunile prezentate ba de Teo Trandafir, ba de Cătălin Măruță, și cine mai era mare și tare în perioada aia.

Pe vremea aia, în dorința lor de-a face rating mai mare decât emisiunea concurentă de la „cealaltă televiziune” (da, era interzis să se menționeze numele altei televiziuni în direct), marii prezentatori ai țării chemau diverși invidizi, să-i mai întrebe una-alta – de cele mai multe ori ca să-și bată joc de ei, fără ca ei, invitații, să realizeze lucrul ăsta.

Firește, se mai trezea vreunul cu neuronul pe plus care să realizeze că nu-i chemat de deștept la emisiune și-l auzeai tam-nesam că trântește câte una de tipul: „băăăi, dar tu ești chiar nesimțit”, replica urmată de o ieșire furtunoasă din platou, în direct.

America, America…

Și culmea! Teo, Măruță și „gașca” nici măcar nu-s primii care au ales, de dragul cifrelor, să aducă în platou așa-zise non-valori. Trend-ul apărea prin America, cu vreo 40 și ceva de ani în urmă, în emisiuni de tipul „The Jenny Jones Show”, urmată de un pic mai echilibrata și mai puțin psihopata Oprah.

Înapoi în România

Însă revenind pe plaiurile noastre, în perioada curentă, când internetul a prins vânt din pupă: toți cei invitați ani de-a rândul în emisiunile alor noștri aveau să descopere că se pot „adverta” și singuri. Pesemne că n-ai nevoie de nimeni care să-ți pună niște întrebări la care tu să dovedești că te duce capul pe sistem diesel (adică cu pornire greoaie). Așadar, au apărut conturi peste conturi de YouTube, unele mai urmărite ca altele. Vizualizările au explodat, direct proporțional cu stima de sine a influencerilor. Lor le-au urmat alții și alții, până când internetul românesc a devenit un soi de grădină zoologică fără paznic, unde toată lumea behăie și rage, ca ulterior să primească recompense. Clap-clap! Oinc-oinc!

Alo, influenceri? Sunteți atenți?

Ca un român veritabil, nici eu nu-s prima care invetează roata și-i roagă pe toți cei ce se numesc influenceri să intervină în campania de vaccinare. Înaintea mea a fost Lucian Mîndruță, cel care l-a rugat disperat pe manelistul Tzancă Uraganu să compună o manea de vaccinare, pe sistemul „fiecărui om trebuie să-i vorbești pe limba lui”.

Ce-i drept, în România, românii vorbesc foarte multe limbi. Iar când zic asta nici măcar nu mă refer la veșnica dispută porivit căreia maghiarii nu vorbesc limba româna. Unii vorbesc maneleza, alții rockoleza, alții houseza, și-așa mai departe: grădina e mare și, aparent, e loc pentru toată lumea în ea.

Iar dacă pe ăștia îi avem, cu ăștia defilăm. Separat, pe altă stradă, dar defilăm.

Așadar, dragi influenceri, oricine ați fi voi și cu orice v-ați ocupa: nu insistăm și noi mai mult pe campania de vaccinare?

Hai cu maneaua, hai cu live-urile despre biștari, prieteni, dușmani, mașini scumpe și vaccinuri! Ajutați-ne să scăpam de măști, de virus, de frică, de restricții! Ajutați-ne părinții, copiii, frații și dușmanii! Ajutați-i pe medici să scape de costumele alea, că vine iar vara peste ei.

Florin Salam, Selly, Loredana? Cineva? Îmi cer scuze că nu vă menționez pe toți, dar nu vă știu! Promit că am să vă știu pe viitor, dacă ajutați la campania de vaccinare, însă.

E timpul vostru să vă dovediți valoarea! Da, am zis valoare. Un cuvânt care știu că vă place și care uneori vă doare. În rest, pace tuturor și-un Paște liniștit!

Citește și editorialul: „Are mama un copil, vrea să-l facă imbecil. Și copilul are un câne, ar’ pe cin’ să se răzbune”