Mocănița

Mocănița de pe Valea Hârtibaciului a fost readusă la viață și este funcțională începând cu primele zile ale lunii septembrie. A fost nevoie de muncă, a fost nevoie de dedicare și de mult (poate prea mult) voluntariat. Spun prea mult pentru că, din păcate, în România, prea multe proiecte sunt lăsate de izbeliște și prea puțini oameni intervin pentru a le resuscita. Dacă sunt finanțați? Nu. Dacă abandonează? Nici atât.

Pentru că statul preferă să amâne și să pună pe pauză multe inițiative, voluntarii au decis ca Mocănița din Valea Hârtibaciului să revină pe linia dintre Sibiu și Agnita. Nu este prima dată când se încearcă. Atât încercările, cât și munca oamenilor durează de câțiva ani. Este vorba de o cale ferată îngustă, tipică trenului care circulă în regiunile de munte.

Trenul traversează una dintre cele mai pitorești zone din regiunea Sibiului și, anual, fascinează mii de turiști.

Poate mai fascinant decât să faci un traseu cu Mocănița, este să vezi cât de dedicați sunt oamenii neplătiți de nimeni.

Diana Niță, voluntar: “Eu învăţ să conduc locomotiva, învăț să fiu mecanic şi alimentez cu apa, ung piesele care se mişcă, alimentez cu lemn şi cărbune”.

Radu Tompa, voluntar: “Toţi am învăţat cam de toate, trebuie să schimbăm traverse, să construim clădirile, să reparăm vagoane, trebuie să reparăm sculele cu care lucrăm, intodeauna învăţam ceva nou”.

Mihai Blodor, Asociaţia Prietenii Mocaniției: “Pentru transport dar turistic. Astfel se poate revigora puţin zona asta uitată de lume. E cea mai verde zonă din judeţul Sibiu, cu bisercile acestea fortificate care răsar peste copaci”.

Conform stirileprotv.ro, voluntarii vor ca acest traseu al mocăniţei să intre în circuitul turistic. Proiectul a primit recent şi o finanţare nerambursabilă de 110.000 de euro, bani care vor ajuta la cumpărarea unei mici locomotive și restaurarea unor vagoane. Momentan este închiriată ocazional o mocăniță pentru călătoriile din weekend.

Citește și: Jenő Szabó, despre Omul Deltei: ”Patzaichin e plin de viață”

#News

Foto