Accesarea Facebook, privită înainte de 2020 ca pe o metodă de socializare, relaxare sau pur amuzament, a devenit, în pandemie, cam unicul liant real între utilizatorii virtuali ai rețelei.

Facebook înseamnă, pe lângă socializarea ”în scris”, (prin statusuri distribuite, comentarii sau mesaje) – și socializare ”reală”: apeluri video, apeluri telefonice, cumpărături on-line sau matrimoniale (noua aplicație Facebook dating).

Viața virtuală și dependența de Facebook au fost subiect de critici, așa cum a fost criticată ani la rând și compania. Cu toate acestea, în anul pandemic, a fost remarcată o explozie a activității pe site-ul de socializare. Jocuri, cumpărături sau o simplă poză adăugată în albumul on-line, utilizatorii au uitat de pandemia reală accesând spațiul virtual.

În ciuda controverselor, a proceselor și a ”datelor furate și exploatate”, compania a continuat să-și crească baza de useri și a afișat o cifră de afaceri de peste 84 miliarde dolari și profit net de peste 28 miliarde dolari.

Cu toate acestea, există o mică hibă atunci când te interesează mai mult decât socializarea, compania anunțând că nu va mai recomanda utilizatorilor grupuri de politică.

Nevoia de socializare duce la bani, dependență și dependența de bani

Conform Hotnews, datele companiei arată că 3,3 miliarde de oameni intră cel puțin o dată pe lună pe una dintre aplicațiile Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp (creștere de 14% față de acum un an). Zilnic, pe aceste aplicații intră 2,6 miliarde de useri (+15% față de acum un an).

Pe Facebook intră cel puțin o dată pe lună 2,8 miliarde de utilizatori (+12%) , iar zilnic intră 1,84 miliarde (+11%). Cifra de afaceri a urcat de la 69,6 miliarde dolari, la 84,1 miliarde dolari, iar profitul net a crescut cu 58%, la 29,1 miliarde dolari.

Deloc surprinzătoare, explozia accesărilor site-ului de socializare se datorează izolării, statului în casă și are ca punct de pornire nevoia de socializare.

Atât Facebook, cât și WhatsApp, Instagram sau Messenger au fost ”exploatate” la maxim în anul pandemic 2020, compania ajungând la 58.604 angajați, creștere de 30% față de acum un an.

Citește și: Facebook spune un mare NU teoriilor conspirației

Foto