studiu audiențe trafic

Numărul românilor care au plătit pentru a avea acces la știri a crescut în 2019 cu peste 50 de procente față de anul 2018, deși procentul este încă unul timid relevă un studiu de audiență digitală prezentat de Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității București.

Studiul (http://www.digitalnewsreport.org/) este coordonat de Reuters Institute de la Universitatea din Oxford și compară consumul de media în mai multe țări, de la Japonia la Statele Unite ale Americii. Anul acesta, datele colectate în ianuarie-februarie 2020 au fost deja publicate pe site.

Raportul a fost prezentat public, printr-un webinar, de către Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării de la Universitatea din București.

FJSC este prima facultate de jurnalism înființată după 1989, fiind recunoscută pe plan național și internațional, drept un spațiu al formării profesionale, pentru domeniul științe ale comunicării, la cele mai înalte standarde. Universitatea din București este prima universitate din țară, din punctul de vedere al formării și al cercetării la nivel academic, așa cum indică exercițiile de clasificare instituțională ale Ministerului Educației. FJSC este partener Digital News Report pentru România, iar prof. univ. dr. Raluca Radu, Directorul Departamentului de Jurnalism, este raportor pentru România din 2017. 

Potrivit Digital News Report în România în anul 2018 doar 10% dintre respondenți au spus că au plătit pentru a avea acces la o știre, în anul 2019 raportul înregistrând o creștere de peste 50 de procente, raportul prezentat arătând că 16% dintre respondenți susțin că au plătit pentru a avea acces la știri, ceea ce denotă o creștere semnificativă a numărul românilor care sunt dispuși să plătească pentru a fi informați corect și la timp.

FJSC este, al patrulea an consecutiv, partenerul Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford, în cel mai mare studiu din lume, multianual, despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale (atât pentru media tradiționale, cât și pentru online). Marți, 16 iunie, de la ora 10, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a organizat, într-un eveniment sprijinit de PressHub, o lansare virtuală a #DNR20, la care au participat reprezentanți ai Asociației pentru Radio Audiență și ai Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor, pentru a prezenta date despre audiențele radio și TV în perioada crizei sanitare. 

Datele Digital News Report au fost prezentate de prof. univ. dr. Raluca RADU, Directorul Departamentului de Jurnalism a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București.

Din partea  Asociației pentru Radio Audiență a vorbit lector univ. dr. Antonia MATEI, care oferă la FJSC cursuri și seminarii de radio.

Datele Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor au fost prezentate de George MUȘAT, Data Strategy  & Analytics Manager la Publicis Groupe România. Evenimentul a fost moderat de jurnalista  Emilia ȘERCAN, lector univ. dr. la  Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Datele întregului raport, pentru 2020, au fost încărcate pe 16 iunie pe site-ul http://www.digitalnewsreport.org/