Atenție la ofertele de Black Friday

 Au existat cazuri în care reducerile nu erau reale, una dintre cele mai folosite metode fiind creșterea prețurilor treptat, până la Black Friday

 Mulți comercianți apelează la practici înșelătoare pentru a păcăli potențialii cumpărători, în luna noiembrie cunoscută drept luna reducerilor. În această perioadă toate magazinele anunță când vor organiza Black Friday, ziua în care se presupune că ar trebui să practice cele mai mari reduceri din an, potrivit ziare.com.

 Au existat numeroase cazuri semnalate care au arătat că reducerile nu erau reale, una dintre cele mai folosite metode fiind creșterea prețurilor treptat, până la Black Friday

Which.co.uk. a monitorizat ofertele din anul 2020, ajungând la concluzia că 98% dintre produsele promovate analizate au fost disponibile la același preț, fiind chiar mai ieftine la șase luni după Black Friday. De asemenea, 85% dintre articolele monitorizate au avut același preț, fiind chiar mai ieftine în interval de șase luni înainte de Black Friday. Doar trei din cele 119 produse urmărite de sursa citată au avut cel mai mic preț din an de Black Friday.

Cumpărătorii sunt sfătuiți să verifice prețul produsului pe mai multe site-uri.

Deși este cea mai simplă verificare care poate fi făcută, mulți omit această etapă. De asemenea, trebuie verificat istoricul prețului, fiind numeroase site-uri unde poate fi găsit istoricul prețului unui produs. Astfel,  se poate afla dacă este, într-adevăr, cel mai mic preț practicat din an, sau dacă acesta a fost majorat intenționat în perioada anterioară Black Friday.

De asemenea, se recomandă atenție la presupusele prețuri inițiale, ofertele cum ar fi ”Era 500 de lei, iar acum costă doar 250 de lei” fiind comune de Black Friday.

Atunci când prețul inițial e foarte mare comparativ cu presupusa ofertă, oamenii sunt și mai tentați să cumpere, considerând că este o reducere foarte bună. Prețurile de ancorare sunt uneori alese intenționat pentru inducerea în eroare. De exemplu, comercianții afișează prețul de lansare al unui articol, nu valoarea actuală. Un model nou de telefon apărut pe piață la prețul de 4.000 de lei va ajunge să valoreze tot mai puțin odată cu trecerea timpului. Chiar dacă cu o lună înainte de Black Friday ar fi ajuns oricum să coste 3.500 de lei, în oferta afișată va fi tăiat prețul de lansare.

Black Friday este denumirea informală a zilei care urmează după Ziua Recunoștinței în Statele Unite, și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Termenul «Black Friday» a apărut pentru prima dată în Philadelphia și a însemnat blocaje grele de trafic vineri, după Ziua Recunoștinței.

RER Brăila refuză colectarea sacilor de gunoi