Virgil Popescu (M. Energiei): „Guvernul are obligația de a veni cu soluții”

Românii au primit facturi halucinante, chiar și pentru consumuri de aproape un milion de kWh. Electrica Furnizare (la care au apărut cele mai multe astfel de situații) a transmis că „a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanțul de facturare.”

În ziua în care întreaga clasă politică era prinsă între „cuțitele” crizei actuale, ministrul Energiei, Virgil Popescu a fost singurul care s-a exprimat, public, cu privire la adevărata criză a românilor, creșterea prețului la energie, dar mai ales cu multitudinea cazurilor în care facturile au fost astronomice, cele mai multe dintre ele din erori umane.

De departe, cea mai halucinată factură este cea al unui consumator din județul Alba, care s-a trezit cu o factură estimată pentru aproape un milion de kWh, într-un loc de consum în care de peste 20 de ani nu a locuit nimeni, potrivit presei locale. Aceasta a precizat că factura uriașă a fost stornată în urma contestației făcute de consumator. Totodată, Electrica Furnizare a transmis că „a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanțul de facturare.”

Într-o postare făcută pe pagina sa de Facebook, Virgil Popescu a transmis că este nevoie de soluții, nu de vorbe. „Scopul fiecărui Guvern este acela de a-i proteja pe cetățeni. Atunci când oamenii sunt în situația în care nu își pot plăti facturile, Guvernul are obligația de a veni cu soluții. Asta am făcut și azi (n.r. joi) la întâlnirea cu ACUE – Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie și AFEER – Asociația Furnizorilor de Energie din România.

Am încercat împreună să găsim soluții pentru a împiedica sau repara abuzurile semnalate de români cu privire la facturi. Am discutat scenariile care trebuie puse în aplicare pentru a-i încuraja pe cetățeni să transmită indexul de consum, să nu mai depindă de «citirile eronate» ale distribuitorilor astfel încât facturile să se bazeze pe date reale.

Cu această ocazie le-am cerut reprezentanților companiilor de utilități să ia toate măsurile pentru a nu se mai ajunge la cazuri absurde în care consumatorii casnici se trezesc că primesc facturi de zeci de milioane. Este obligatorie instalarea unor filtre în aplicațiile informatice care să semnaleze consumurile exagerate comunicate de către operatorii de distribuție”, a scris Virgil Popescu.

Eliminarea „erorii umane”, precum și sfaturile ministrului Energiei

Totodată, acesta le-a solicitat tuturor operatorilor de distribuție să transmită către furnizori datele într-un sistem standardizat astfel încât să fie eliminată cât mai mult eroarea umană.

„Tot ce am solicitat azi sunt lucruri de bun simț care puteau fi făcute pană acum fără ca această discuție la minister să fie necesară. Mesajul meu pentru toți furnizorii și distribuitorii de energie electrică este să înceteze cu aceste practici care afectează populația și să înțeleagă că vor plăti scump bătaia de joc la adresa românilor”, a mai subliniat ministrul Energiei, Virgil Popescu.

De altfel, acesta i-a sfătuit pe acei consmatori care au primit facturi pe care le consideră „fără bază”, să le conteste, pe toate canalele pe care le au la dispoziție – ANRE, Protecția Consumatorului, dar mai ales, să nu le plătească până nu se soluționează aceste contestații.

Citește și: Virgil Popescu: „Este o formă de escrocherie, există amenzi pentru așa ceva.”