Alarmant: Tot mai mulți români suferă de obezitate

2 din 4 adulți cu vârste cuprinse între 38 și 58 de ani, sunt supraponderale sau obeze

Lipsa activităților fizice, stilul de viața haotic și mâncarea nesănătoasă au determinat ca obezitatea să fie un fenomen tot mai des întâlnit în rândul persoanelor adulte din România, potrivit antena3.ro.

2 din 4 adulți cu vârste cuprinse între 38 și 58 de ani, sunt supraponderale sau obeze, iar 6 din 10 sunt sedentare, potrivit unei analize realizate în cadrul unui proiect de screening al sănătății cardiometabolice în rândul populației din România.

Românii care se confruntă cu această situație nu desfășoară activități fizice și nici nu țin cont de ceea ce mănâncă, fiind adepții unui stil de viață nesănătos. De asemenea, 58% dintre persoanele analizate sunt femei, iar 42% sunt bărbați. Toți au folosit funcția din aplicație prin care află ce grad de risc cardiovascular au în următorii 10 ani, conform stilului lor de viață și stării actuale de sănătate.”Aceste date alarmante subliniază importanța menținerii unui stil de viață sănătos și a adoptării unor obiceiuri alimentare și de activitate fizică corespunzătoare.

Dieta nesănătoasă este răspunzătoare de aproape jumătate din bolile cardiovasculare”, a declarat dr. Gabriel Tatu Chițoiu, medic primar în cardiologie și colaborator al proiectului DAHNA.

Obezitatea este o creștere exagerată a greutății corporale, cu aproximativ 25% față de greutatea normală, cauzată de acumularea unei cantități mari de grăsime în țesutul subcutanat și în jurul viscerelor. Obezitatea se instalează atunci când aportul de calorii adus zilnic organismului este mai mare decât cel consumat. Caloriile neconsumate sunt acumulate sub formă de depozite de grăsime.

Datele statistice arată un procent de peste 50% de persoane obeze și supraponderale în Europa. În țările europene rata obezității variază invers proporțional cu nivelul socio-economic, în special în rândul femeilor. În țara noastră incidența obezității este de aproximativ 17% în mediul rural și cca. 20% în mediul urban, fiind mai frecventă la femei; la copii variază între 5-10%. YouTube testează produsul numit Playables