Ministerul Sănătății a cedat centrul medical Covid, dotat de Leroy Merlin și Auchan cu 350 de paturi, ca să fie operat pentru triaj de clinica privată Monza.

Potrivit reporterilor Libertatea, centrul este aproape pustiu, în contextul în care municipiul București a trecut de 30.000 de cazuri, cu o medie de peste 700 de noi infectări pe zi, iar spitalele de boli infecțioase și cee suport-Covid din București sunt pline.

„În jur de 10 autoturisme se află în parcare și trei jandarmi staționează la barieră. Sunt singurele semne de activitate de aici. La un moment dat, se apropie o salvare, iar ambulanțierii sunt îmbrăcați în combinezoane de protecție. Prin ferestre se observă paturi goale”, mai specifică sursa citată. Centru pare nefuncțional, iar persoanele întâlnite de reporteri s-au lovit de refuzul acestora în oferirea mai multor informații, singurul lucru concret obținut a fost că acest centru a fost preluat de clinica privată Monza.

Grupul Monza este singurul privat medical care a obținut în acest an o colaborare pe internări COVID cu Ministerul Sănătății. Acesta a dedicat o unitate medicală pentru tratarea pacienților. Plasată lângă Stadionul Național, clinica Monza Metropolitan Hospital din București a fost transformată în unitate-suport. În afara clinicii principale, acum s-a adăugat pavilionul COVID. Ministerul Sănătății nu a comunicat niciodată public cât costă contractul cu Monza.

Cine conduce Monza

Potrivit site-ului oficial, Spitalul Monza este condus de Carmen Drăgan (președintele Grupului Monza), Luca Militello (CEO Grupului Monza) și Carmen Orban (directorul general al Grupului Monza). Carmen Orban a fost manager al Institutului Clinic Fundeni.

Centrul Leroy Merlin – Auchan

Centrul medical a fost înființat într-o clădire aparținând Leroy Merlin, situată pe centura Capitalei – zona Chitila. Iar scopul principal a fost ca aici să fie centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu coronavirus, iar cazurile mai grave să fie transferate către alte unități spitalicești. Suprafața alocată, de 7.500 mp, este echipată cu toate utilitățile de bază (apă, energie, canalizare, etc.) și a fost amenajată ca o unitate pre-spitalicească.

 „Așa am considerat noi că trebuie să ne implicăm, asta ni s-a părut cel mai potrivit să facem: un spital de campanie, chiar dacă e mult spus. Aici vrem să primim persoane infectate cu coronavirus, ceea ce ar mai diminua, pe cât posibil, presiunea la care pot fi supuse spitalele. Această inițiativă se desfășoară cu sprijinul și colaborarea Ministerului Sănătății și al Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), și dorim, în măsura în care va fi nevoie și vom avea succes cu prima unitate, să o extindem și în alte orașe.

Stimați oameni de business, dragi conducători de companii, vă adresez acest mesaj colegial de implicare și solidaritate: vă așteptăm alături de noi, sprijinul vostru este foarte important. Știu că mulți ați apreciat deja această idee, vă invit acum să o concretizăm și vă mulțumesc în avans!” a declarat Ionuț Ardeleanu, director general Auchan Retail România, inițiator al proiectului, în luna aprilie, potrivit RFI.

Citește și: România, prea bolnavă pentru lupta cu Covid

#News

Foto