Parcare subacvatică pentru 7.000 de biciclete, amenajată la Amsterdam

Costurile construcției au fost de 60 de milioane de euro

 La Amsterdam a fost amenajată o parcare care poate să adăpostească 7.000 de biciclete. Noua parcare amplasată în apropiere de gara centrală din Amsterdam nu este cea mai mare parcare de biciclete din Ţările de Jos, dar  are o caracteristică ce o face unică, fiind  amplasată în întregime sub apă, potrivit g4media.ro.

Parcarea pentru biciclete va fi inaugurată miercuri si face parte dintr-un efort de reconfigurare a spaţiului extrem de aglomerat din faţa gării centrale din Amsterdam, locul pe unde trenurile şi, înaintea lor, navele de pasageri intrau în oraş.

Spaţiul a suferit un amplu proces de transformare începând din 2017, spaţiul de deasupra fiind luat de la automobile şi conferit pietonilor şi bicicliştilor, în timp ce unele drumuri au fost eliberate pentru a face loc apelor. Graţie acestor modificări, apa înconjoară acum în întregime gara centrală din Amsterdam iar în subteran a fost construită o nouă staţie de metrou, inaugurată în 2018, şi noua parcarea pentru biciclete. Pe tot parcursul celor patru ani de lucrări, traficul dinspre oraş spre gară, pe unde trec zilnic 200.000 de utilizatori de tren şi metrou, a rămas deschis. Toate aceste eforturi pentru o parcare destinată bicicletelor pot părea incredibile după standardele internaţionale dar nu şi în Ţările de Jos. Parcări uriaşe pentru biciclete în apropierea gărilor sunt din ce în ce mai frecvente în Olanda. Cea mai mare parcare de acest fel, capabilă să adăpostească peste 12.000 de biciclete, este la Utrecht, al patrulea cel mai mare oraş din Ţările de Jos, oraș unde ponderea bicicletelor în transportul modal este de 51%, faţă de 32% în cazul Amsterdamului.

Toate aceste facilităţi s-au extins la nivel naţional deoarece oraşele din Ţările de Jos sunt concentrate pe nevoia de a creşte numărul călătoriilor efectuate cu bicicleta, extinzând posibilitatea unor deplasări fără automobile prin realizarea unor conexiuni facile între infrastructura de biciclete şi tranzitul feroviar.

„Datele din Amsterdam şi regiunile urbane din Ţările de Jos arată că pentru reducerea călătoriilor cu autoturismul este nevoie de ceva mai mult decât concentrarea pe biciclete. Pentru a reduce dependenţa de maşini ai nevoie de biciclete plus un sistem de transport public de mare capacitate, mare eficienţă şi cu frecvenţă ridicată”, spune Meredith Glaser, director la Urban Cycling Institute din Amsterdam. Prin facilitarea parcării bicicletelor în siguranţă în apropiere de gara centrală, Amsterdam încurajează mai mulţi călători să folosească trenul, atât pentru navetă cât şi pentru călătoriile mai îndepărtate în afara oraşului. Tarifele mici sunt un alt avantaj. Utilizarea unui loc în parcarea pentru biciclete este gratuit în primele 24 de ore şi apoi costă doar 1,35 euro pe zi.

Vestigiile unui „oraş roman complet”, descoperite în Egipt