Metrorex a anunțat că studenții de la Arhitectură vor putea aduce un „un suflu nou și un concept de amenajare adaptat transportului modern de călători”, după întâlnirea care a avut loc între conducerea Metrorex și cea a Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” (UAUIM),  rectorul Marian Moiceanu, respectiv, președintele Senatului UAUIM, Cristian Drughean.

Participanții la întâlnirea ce a avut loc miercuri au discutat despre „elaborarea unui parteneriat între instituții pentru explorarea de idei și concepte în vederea amenajării stațiilor de metrou”, cu un accent pe acelea în care în ultima vreme au fost demolate spațiile comerciale amplasate ilegal pe domeniul public.

Potrivit unui comunicat al Metrorex, după finalizarea fazei exploratorii și semnarea parteneriatului cu Universitatea de Arhitectură, va fi lansat un prim proiect în cadrul Facultății Arhitectura de Interior pe această temă.

Astfel, studenții, sub coordonarea cadrelor universitare, vor contribui la eforturile de a reda stațiilor de metrou un suflu nou și un concept de amenajare adaptat transportului modern de călători.

Demolare cu scandal

Reamintim că, pe 25 martie, Metrorex a notificat firma care administrează spaţiile comerciale ca, în regim de urgenţă, să fie eliberate toate spaţiile comerciale amplasate în incinta staţiilor de metrou până la data de 2 aprilie, iar aceste spații urmează să fie predate administratorului reţelei de transport subteran.  Ca un prim răspuns, dezaprobator al cerinței Metrorex, din partea firmei ce deține majoritatea acestor spații a fost protestul spontan ce a blocat întreaga activitate subterană și a paralizat transportul de suprafață din Capitală. Asta în ciuda pandemiei, a restricțiilor impuse de aceasta, unde una dintre principalele măsuri este cu privire la distanțare fizică, lucru greu de îndeplinit în aceste condiții.

Deși programată inițial pentru 5 aprilie, demolatorii au putut intra „în pâine” abia pe7 aprilie, în stațiile de metrou de pe raza Sectorului 2, startul fiind dat din stația Ștefan cel Mare, în prezența edilului Radu Mihaiu. Demolarea celor cinci spații comerciale de la metroul din Pipera a fost una presărată cu scandal și nemulțumiri, atât din partea comercianților, cât și al călătorilor, care s-au trezit cu gura de metrou închisă mai devreme, pentru ca operațiunea de demolare să se desfășoare în siguranță.

Citește și: Demolarea de la metrou continuă. Urmează Sectoarele 3 și 5