Meta poate primi o sancțiune de până la 11,8 miliarde de dolari din partea Uniunii Europene

Sancțiunea vizează practicile neconcurenţiale în domeniul publicităţii online

Uniunea Europeană a transmis Meta, compania-mamă a Facebook, o listă de obiecţii privitoare la afacerea sa cu anunţuri online, Facebook Marketplace, o procedură oficială care poate duce la o investigaţie oficiala. Comisia Europeană, braţul executiv al UE, a declarat că a constatat că Meta nu a respectat regulile antitrust ale UE prin denaturarea concurenţei pe pieţele pentru publicitatea online., potrivit g4media.ro.

Executivul UE a contestat asocierea de către Meta a serviciului Facebook Marketplace, care permite utilizatorilor să listeze articole de vânzare, cu o reţea socială personală, Facebook

. Facebook Marketplace a fost lansată în 2016, fiind folosită în 70 de ţări pentru cumpărarea şi vânzarea de bunuri. Comisia este îngrijorată că acest aranjament oferă Facebook Marketplace ”un avantaj substanţial de distribuţie, pe care concurenţii nu îl pot egala”. Margrethe Vestager, vicepreşedintele Comisiei responsabil cu politica de concurenţă, a declarat că legătura dintre Facebook şi Marketplace face ca utilizatorul ”să nu aibă de ales decât să aibă acces la Facebook Marketplace”. ”În plus, suntem îngrijoraţi de faptul că Meta a impus condiţii comerciale neloiale, permiţând Facebook Marketplace să utilizeze datele privind serviciile de reclame online concurente.

Dacă sunt confirmate, practicile Meta ar fi ilegale conform regulilor noastre de competiţie”, a spus Vestager într-un comunicat

Tim Lamb, director pentru concurenţă în zona EMEA la Meta, a declarat: ”Afirmaţiile făcute de Comisia Europeană sunt fără temei. Vom continua să lucrăm cu autorităţile de reglementare pentru a demonstra că inovarea produselor noastre este pro-consumator şi pro-competitivă” Comisia a deschis o investigaţie asupra Meta în iunie 2021, analizând ”posibilul comportament anticoncurenţial al Facebook”. Pentru Meta, care a realizat venituri anuale de 117,92 miliarde de dolari în 2021, asta ar putea însemna o penalizare în valoare de până la 11,8 miliarde de dolari. Luni separat, Comisia a închis o investigaţie privind un parteneriat între Meta şi Google despre care a pretins anterior că a împiedicat concurenţa în tehnologia pentru publicitate.

Vlad Popescu Piedone: Am promis că voi fi aproape de cetățenii din Sectorul 5 și mă țin de cuvânt!