Tarom

Pentru al 12-lea an consecutiv Compania Națională de Transporturi Aeriene Române (TAROM) înregistrează pierderi financiare semnificative, iar acest lucru duce spre faliment consideră ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Demnitarul consideră că TAROM-ul poate fi salvat, dar este nevoie de o restructurare la sânge.

Compania TAROM nu se simțea bine oricum nici înainte de criză. Era bolnavă de nepotism în primul rând, dar și de alte lucruri. Eu cred că această companie națională poate fi salvată doar printr-o restructurare la sânge.

Administratorii companiei au, în acest moment, pe masă, un plan de restructurare care va duce, până la urmă, la eficientizarea TAROM și la reducerea numărului de angajați între 500, 600 sau 700. Cu cât se face mai repede această reorganizare a TAROM, cu atât mai bine, altfel, la toamnă, este prea târziu”, a declarat Bode.

În viziunea ministrului de resort orice ajutor pe care statul îl acordă companiei este doar o prelungire a stării de agonie din cauză că, la acest moment, TAROM are o schemă de personal foarte numeroasă, cu aproape 25 de angajați mai mulți per avion decât toate celelalte companii din aviație.

Citește și: Salvați Tarom, salvați BlueAir! Ponta, răvășit!

În momentul declanșării crizei generată de pandemia de coronavirus 1.144 de angajați TAROM din cei 1.800 au trecut în șomaj tehnic. O parte dintre angajați au fost trimiși în concedii, iar cei din departamentul tehnic au avut, în această perioadă, posibilitatea să remedieze toate întârzierile pe care le aveau. Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înființată în anul 1954 și își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC). Din iunie 2010, compania este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

HashtagNews.ro