A venit momentul când asigurările contează mai mult decât oricând. Se aplică și în turism. Sau, mai ales în turism. Agenţiile de turism încep să introducă asigurările de călătorie pentru COVID-19. Cu alte cuvinte, ai anumite beneficii dacă ești aigurat și mai ești și depistat pozitiv în vacanță.

Vacanțele continuă și noi continuăm să le programăm. Sau continuăm să sperăm și să facem în ciudă coronavirusului.

Un exemplu este Cocktail Holidays. Este vorba de o agenție care a introdus gratuit, în toate pachetele charter şi pe circuite, asigurarea pentru COVID-19. Scopul este siguranța celor care aleg agenția, aleg asigurările și, până la urmă, aleg siguranța.

Maria Goicea este directorul de marketing al turoperatorului și ne ajută să înțelegem că asigurarea a fost inclusă retroactiv şi în contractele deja încheiate, unde turiştii urmează să-şi efectueze vacanţele.

”Noi am făcut eforturi foarte mari şi am vorbit cu asigurătorul nostru, Mondial Assistance, în sensul că noi aveam nişte produse ale noastre, produse de asigurare şi storno dedicate oamenilor care merg în vacanţe. Am analizat situaţia şi am văzut care sunt riscurile: protecţie pe bagaje, avem şi pentru întârzierea bagajului risc, produsul are şi storno – care este o asigurare foarte scumpă, dar noi am introdus-o.

Astfel, în cazul în care nu mai poţi pleca din anumite motive obiective, primeşti banii înapoi. Este singurul produs de pe piaţă personalizat şi care este inclus în toate pachetele de turism cu chartere. La noi este bonus, pentru că e mai bine să nu aibă probleme turiştii.

Cred că din 2014 am dezvoltat acest produs şi este gratuit, tocmai ca turistul să poată pleca liniştit în vacanţă. De trei zile am reuşit să declarăm oficial că include şi riscul de COVID şi pe partea de storno şi asigurarea medicală la faţa locului, dacă este nevoie, dar asigură şi biletul de întoarcere.

Este o clauză potrivit căreia dacă, de exemplu, o rudă de gradul I se îmbolnăveşte de COVID în perioada în care turistul este în vacanţă şi acesta trebuie să vină acasă el poate veni mai repede. Este un produs foarte bun şi nu ştiu cât de mulţi turoperatori au reuşit ă includă şi o astfel de asigurare.

Cel mai important la asigurarea noastră – Cocktail Travel Protection – este că asigurătorul a acceptat să asigure turiştii care au avut deja poliţa încheiată şi urmează să călătorească. Adică retroactiv. Dacă s-ar fi aplicat doar la contractele noi, era bine şi aşa, dar nu am fi avut multe, pentru că nu avem mulţi turişti noi acum, în perioada asta. Noi lucrăm cu Mondial Asigurări, dar este produsul nostru, numai al nostru, numai noi vindem produsul acesta de travel protection.

Cred că în formula asta nu mai are nimeni o asigurare atât de completă şi pe toate riscurile astea, şi pe storno şi pe întoarcere şi pe COVID”, a explicat Maria Goicea, potrivit Agerpres.

Citește și: Un obiectiv turistic real: Bacăul digital

#News