Copreşedintele USR PLUS, Dacian Cioloş, a afirmat că decizia de a închide școlile, în bloc, poate avea consecințe ireversibile, mai ales în mediile defavorizate. Acesta a precizat, într-o conferință de presă a alianței, că viitorul guvern va avea nevoie de o strategie pentru revenirea în sălile de curs, cu toate măsurile de protecţie necesare, pentru că, spre deosebire de economie, consecinţele unor restricţii de acest gen sunt ireversibile în educaţie.

„Dacă în domeniul economic poţi să îţi mai amâni, evident cu costuri, anumite activităţi, în educaţie timpul pierdut pentru un copil cu greu mai poate fi recuperat, iar de la un punct încolo putem vorbi de un an de educație pierdut. În educaţie avem consecinţe ireversibile, spre deosebire de multe activități care sunt afectate de ceea ce se întâmplă în ultimele luni. În România, trecerea şcolii de la prezenţa fizică în online în bloc ar trebui să ţină cont de realitatea pe care o avem în teren. Din cifrele pe care le avem, există peste 700.000 de elevi din comunităţi dezavantajate, care nu au acces la echipamente, la internet. În condiţiile în care trecem brutal în sistemul de educaţie online fără să asigurăm acestor copii condiţiile online, înseamnă că pe termen mediu vom accentua şi mai mult abandonul şcolar, exact în mediile defavorizate. Studiile arată că trei luni de școală pierdut sunt echivalentul unui an școlar ratat. Cu toate acestea, înţelegem că s-au luat aceste decizii radicale pentru că în condiţiile date nu există alternativă pe termen scurt. Sănătatea este cea mai importantă pentru orice om, dar după sănătate cel mai important, bunul cel mai de preţ este educaţia”, a declarat fostul premier, într-o conferință de presă.

Mai mult, Cioloș a transmis că înțelege decizia Guvernului de a închide școlile, dar că este nevoie de și o viziune legată de condițiile în care se va putea reveni  la sistemul clasic.

„Fără predictibilitate, măsura nu este suficientă. Guvernul nu trebuie să fie doar un purtător de cuvânt al experţilor din sănătate (..) trebuie să aibă empatie, să-i înţeleagă pe părinţi, pe elevi, să le ofere un minim de predictibilitate. Din punctul nostru de vedere minimul de predictibilitate înseamnă dotarea şcolilor cu tehnica necesară, acces la internet, (…) un protocol sanitar adaptat activităţii şcolare care să permită reluarea activităţii fizice. Doar în condiţiile în care avem predictibilitate, putem spune că măsura este justificată, nu doar din punct de vedere sanitar, ci şi din punct de vedere al interesului copilului şi al sistemului de educaţie”, a adăugat Cioloş.

Școală online, posibil până la finalul anului

Precizăm că potrivit Hot. 52/5.11.2020, începând de pe 9 noiembrie, toate școlile din România au intrat în scenariul roșu, indiferent de incidența de infectare. Mai mult, în Monitorul Oficial Nr. 1.042/6.11.2020, apare o modificare a art. 38 din Legea 55/2020, conform căreia „în perioada noiembrie 2020—31 decembrie 2020, prin excepție de la prevederile alin. (1), prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență și analizei situației epidemiologice la nivel național, se pot dispune suspendarea activităților care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și continuarea activităților didactice în sistem on-line.”

Citește și: Anisie: „Tezele nu se susțin în acest an școlar

#News