Val uriaș de apă de 4,5 de kilometri înălțime, propagat pe tot globul

Acesta a fost rezultatul impactului asteroidului cu Pământul, în urmă cu 66 de milioane de ani.

Impactul asteroidului ce a lovit Pământul în urmă cu 66 de milioane de ani a fost unul devastator, este concluzia unei echipe de oameni de știință de la Universitatea Michigan din Statele Unite, potrivit ziare.com.

Potrivit studiului publicat de aceștia, la aproximativ 2,5 minute de la impactul asteroidului, un val gigantic de 4,5 kilometri înălțime a fost împins din locul incidentului

Tsunamiul a ajuns la 220 de kilometri, având înălțimea de 1,5 kilometri, după zece minute de la producerea impactului. După o oră de la impact, tsunami-ul se propagase în afara Golfului Mexic și Atlanticului de Nord, după 4 ore, valurile trecând prin Calea maritimă a Americii Centrale și în Oceanul Pacific. La 24 de ore, tsunami-ul a traversat cea mai mare parte a Pacificului și a Atlanticului și a intrat în Oceanul Indian. La 48 de ore după impact, valurile ajunseseră pe coastele din toată lumea.

Craterul denumit Chicxulub din Mexic este locul în care asteroidul cu un diametru de 14 kilometri a lovit planeta, ducând la dispariția dinozaurilor

Coliziunea a creat un tsunami uriaș, care a devastat coastele din America de Nord și până în Australia și Noua Zeelandă. Cercetătorii au studiat sedimente antice din peste 100 de situri din întreaga lume. Ei au dorit să afle impactul valurilor uriașe rezultate în urma impactului asteroidului. ”Acest tsunami a fost suficient de puternic pentru a perturba și eroda sedimentele din bazinele oceanice din jumătate de glob, lăsând fie un gol în înregistrările geologice, fie un amestec de sedimente mai vechi”, a spus Molly Range, de la Universitatea Michigan și autorul principal al studiului.

Alec Baldwin a ajuns o înțelegere cu familia Halynei Hutchins