Un acces la internet înseamnă posibilitatea unui job, acces la cunoaștere, informație, educație. Lista nu se oprește aici. S-a învățat din sufragerie și s-a învățat din bancă, s-au dat note virtuale și s-au făcut promisiuni: tablete, măști și o oarecare dată la care ar putea începe școala.

Să analizăm un subiect mai interesant decât începerea școlii: să analizăm o tabletă. Este un calculator mic, un laptop în miniatură și fără tastatură. Lăsând la o parte jocurile, aplicațiile și partea de divertisment, o tabletă permite înregistrarea și redarea de conținut multimedia HD, poate suporta cărți electronice în orice format, permite studiu, comunicare și reprezintă fiecare manual din ghiozdan.

Există o condiție minusculă, dar esențială pentru ca tableta să devină orarul elevului: accesul la internet.

Și totuși: 5.000 de clădiri şcolare din cele peste 22.000 existente la nivel naţional nu au acces la internet în acest moment.

“Pot să anunţ acum în premieră, având în vedere faptul că s-a lucrat până târziu aseară la identificarea punctuală a clădirilor unităţilor care pot fi conectate că, până în data de 14 septembrie, din cele aproximativ 5.000 de clădiri care nu sunt conectate în acest moment, se vor face demersuri pentru 2.800 de clădiri ca să fie conectate până la momentul 14 septembrie, când se reiau cursurile.

Cum spuneam, grupul de lucru a fost extrem de activ, foarte târziu aseară s-a terminat aceasta analiză punctuală făcută pe fiecare din cele 5.000 de clădiri care la momentul acesta nu beneficiază de internet, din cele peste 22.000 de clădiri pe care Ministerul Educaţiei le-a identificat în teritoriu ca fiind clădiri cu destinaţia de învăţământ”, a declarat, joi, Jean Badea, consilier în Ministerul Educaţiei.

Aș adăuga și problema cu grupurile sanitare. Nu știu dacă este cazul să prioritizăm, dar, cu toate acestea, oficialul ministerial adaugă următoarele: ”Faptul că internetul a ajuns în şcoli înainte de rezolvarea problemei toaletelor din curte este un lucru pozitiv, întrucât măcar unul dintre cele două aspecte a fost soluţionat, dar asta nu înseamnă că celălalt este de neglijat”, a declarat, joi, Jean Badea, consilier în Ministerul Educaţiei, potrivit Agerpres.

Citește și: Anisie: „Ghidurile (ministerului) sunt orientative”

#News