Anul nou nu a venit cu vești bune pentru SIF 3. Sau cel puțin așa reiese dacă ne uităm la portofoliul de acțiuni scoase la vânzare pe piața de capital, pe care nimeni nu le vrea. Pe 3 ianuarie SIF Transilvania a scos pentru prima dată la mezat în acest an acțiunile companiei turistice Neptun- Olimp ( simbo lNEOL) în aceleași condiții în care s- a chinuit și anul trecut să le vândă. În joc sunt puse 30.194.757 acțiuni, reprezentând 41,1848 % din capitalul Neptun- Olimp, acțiuni care, la prețul de pe piața de capital valorează peste 27 milioane lei, respectiv 5, 7 milioane euro. SIF Transilvania a scos pentru prima dată la mezat acțiunile NEOL pe 4 decembrie, apoi pe 5, 6, 9 și așa mai departe. Vânzarea specială la ordin este condiționată de tranzacționare întregului pachet de acțiuni și dacă ar fi să analizam puțin problema, pe lângă valoarea destul de mare a acțiunilor, potențialul cumpărător se va alege pe cap cu o companie performantă în acte, dar falimentară în activitatea turistică.

Iarna nu- i ca vara pe litoral

Mai merită să faci afaceri cu statul?

Celălalt acționar important și în același timp majoritar este statul româna care prin Ministerul Turismului deține 38.282.001acțiuni NEOL, respectiv 52,2156 % din capital. Potrivit raportărilor financiar- contabile remise de companie, la 30.09.2019 Neptun- Olimp a înregistrat un profit de 738.798 lei, în condițiile în care la 30.09.208 societatea avea o pierdere de apropape un milion de lei. La evoluția pozitivă din acest an au contribuit din plin veniturile din exploatare, cifrate la peste 1, 9 milioane lei. Spre comparație în perioada de referință de anul trecut veniturile din exploatare au fost de numai 399.696 lei. Cifra de afaceri a înregistrat de asemenea o creștere semnificativă, de la 385.896 lei la 30 septebrie anul trecut la 590.973 lei acum. Cheltuielile de exploatare au fost de peste 1, 5 milioane lei la 30.09.209 comparativ cu aproape 1, 4 milioane lei în perioada de referință de anul trecut. Neptun- Olimp a fost una dintre cele mai importante companii din turism, cu zeci de hoteluri și restaurante. Conducerile care s- au perindat la șefia societății au vândut însă aproape tot, în prezent compania funcționând mai mult ca agenție de turism decât ca operator de cazare. Mai deține doar șase locații, incluzând aici sediu administrativ și o fabrică de gheață.

hashtagnews.ro