Cel mai lung tren de călători din lume, construit în Elveția

Trenul de pasageri este format din 100 de vagoane și are o greutate de 2.990 de tone.

Elveția a inaugurat cel mai lung tren de pasageri din lume, cu o lungime de 2 kilometri și 100 de vagoane, traseul pe care îl parcurge având doar 25 de kilometri. Industria feroviară a țării s-a reunit pentru a pune în mișcare cel mai lung tren de pasageri din lume, format din 100 de vagoane, având o greutate de 2.990 de tone și aproape doi kilometri lungime, potrivit g4media.ro.

Format din 25 de trenuri electrice noi „Capricorn”, trenul de 1.906 metri, a avut nevoie de aproape o oră pentru a parcurge aproximativ 25 de kilometri pe spectaculoasa linie Albula, aflată în patrimoniul mondial UNESCO, de la Preda la Alvaneu, în estul Elveției

. Pregătirile au început cu câteva luni înainte de evenimentul RhB, inclusiv cursele de testare pentru a se asigura că trenul unic poate fi operat în siguranță. „Cunoaștem cu toții foarte bine linia Albula, fiecare schimbare de pantă, fiecare înclinare”, a declarat mecanicul principal Andreas Kramer. Kramer, ajutat de alți șase mecanici și 21 de tehnicieni, a folosit un sistem temporar de telefonie de teren înființat de organizația elvețiană de protecție civilă pentru a menține comunicațiile în timp ce trenul rula cu până la 35 km/h prin nenumărate tuneluri și văi adânci. Un software special modificat și un interfon între cei șapte mecanici au permis celor 25 de trenuri să lucreze în armonie.

Orice nepotrivire în accelerare sau decelerare în timpul călătoriei ar fi exercitat forțe inacceptabil de mari asupra șinelor și a surselor de alimentare, creând o problemă majoră de siguranță.

 La fel ca legendara pistă de tobogan Cresta Run, linia Albula este cunoscută pentru curbele sale în picaj nesfârșite și coborârile abrupte. O capodoperă a ingineriei civile de renume mondial, linia de 62 de kilometri între Thusis și St Moritz a fost construită în doar cinci ani, fiind amplasate 55 de poduri și 39 de tuneluri. Înainte de finalizarea sa, în iulie 1904, vizitatorii trebuiau să facă o călătorie timp de 14 ore pe trasee accidentate, în trăsuri trase de cai sau sănii. Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri, care trece adânc sub linia de demarcație dintre râurile Rin și Dunăre.

O mamă cu 11 copii, proveniți de la 8 tați, spune că refuză să se căsătorească