Șefii portului Constanța au anulat procedura de selecție pentru ranfluarea navei Qeen Hind.

Se anunță un început de an interesant pentru noua conducere a Companiei Naționale Administrația Portului Constanța. Șefii companiei au decis pe 24 decembrie, cel puțin în mod ciudat, suspendarea tuturor procedurilor de selecție a firmei care va readuce nava scufundată pe linia de plutire, dar mai ales va neutraliza oile inecate. Cum, potrivit caietului de sarcini elaborat de administrație, operațiunea va dura 45 de zile iar cel puțin două dintre firmele care au participat la negocieri sunt decise să uzeze de legile românești pentru a- și face dreptate, sunt toate șansele ca oile înecate să apuce primăvara. Și cum temperatura apei va crește semnificativ, procesul de descompunere, care deja a început, va fi accelerat iar întreaga zonă ar putea deveni un imens focar de infecție.

Leșurile mai au de așteptat până vor fi scoase la suprafață

Cum (și unde) să arzi peste 630 tone de leșuri îmbibate cu apă

Deși poate imaginile prezentate în premieră de #NEWS, realizate în urmă cu câteva zile în magaziile navei scufundate oripilează iubitorii de animale, pericolul pe care îl reprezintă aceste leșuri pentru mediu și populația din zonă este o problemă mult mai mare. Potrivit estimărilor specialiștilor, cele peste 14.000 de oi care s- au înecat odată cu scufundarea navei cântăreau în viu aproximativ 635 de tone. Acum, după aproape o lună în apă, întreaga încârcătură care repet, a început să se descompună, în ciuda minciunilor autorităților cum că zona este sigură, cântărește aproximativ o mie de tone. Autoritățile sanitar veterinare deja se scarpină în cap. Potrivit unor surse neoficiale din cadrul DSV București, în România nu există un crematoriu care să poată arde, așa cum cere legea românească, o asemenea cantitate de leșuri. Plus o mare problemă de ordin tehnic, respectiv leșurile îmbibate cu apă de mare nu ard în starea în care se află acum. Ultimele inspecții ale ale scafandrilor au arătat că leșurile care sunt întinse peste toate cele șapte punți ale navei, au început să se descompună și nu mai pot fi scoase decât pe bucăți.

Peste 14.000 de oi se află în magaziile navei

Trei Doamne și toți trei. Descalificați

Inițial procedura de selecție pentru “Servicii de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoatere și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei”, așa cum este denumit contractul decurgea bine. Statul român a devenit proprietarul navei, comisia tehnică a CNAPMC a demarat negocierile de ordin tehnic cu ofertanții. În număr de trei: Sirius Salvage Limited Turcia, Ignațios Stanopoulos Shipping, Trade & Tehnical Grecia (companie cu sute de ranfluări la activ inclusiv ultima etapă de scoatere la suprafață a epavei Rostock) și o debutantă în domeniu, GSP Logistic- GSP Offshore, controlată de miliardarul constănțean Comânescu. După diverse discuții în sistem de procedură concurențială (preț și durată), comisia CNAPMC a notificat pe 24 decembrie companiile că suspendă procedura, invocând o serie de acte lipsă de la toți participanții. Zilele acestea șefii portului s- au sucit și au notificat doar doi dintre participanți cum că de la anul vor fi reluate procedurile. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile, mai ales că tergiversarea operațiunilor din portul Midia nu avantajează în niciun fel statul român. Reamintim că o navă cu 22 de membri ai echipajului, care avea la bord 14.600 de oi, s-a rasturnat la începutul acestei luni, în Portul Midia, la scurt timp după ce ridicase ancora cu destinația Libia. Toate persoanele aflate la bord au fost salvate, însă majoritatea animalelor s- au înecat.