Asociaţia Pro Infrastructură: CNAIR a lăsat 400 de kilometri de autostradă de 6 miliarde de euro fără «câine de pază»

Potrivit acestora, contractarea supervizării este ”urgentă” pe cele 7 loturi ale Autostrăzii A7 dintre Buzău şi Bacău

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură afirmă că sectoare de autostradă care însumează 400 de kilometri şi au o valoare de 6 miliarde de euro nu au desemnat un supervizor al lucrărilor, potrivit g4media.ro.

 Potrivit acestora, contractarea supervizării este ”urgentă” pe cele 7 loturi ale Autostrăzii A7 dintre Buzău şi Bacău, adică 178 km, unde constructorul a intrat în teren sau este pe cale să înceapă execuţia (până) în primăvară, aceeaşi situaţie fiind pe lotul 3 de lângă Buzău şi pe cele trei sectoare ale Bacău-Paşcani, unde licitaţiiel pentru lucrări ar putea fi parafate cu antreprenorii până în vară.

 Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Pro Infrastructură, CNAIR tergiversează lansarea licitaţiilor pentru aceste servicii esenţiale ori, în dulcele stil «timpul trece leafa merge», tărăgănează procedurile de achiziţie publice pornite în urmă cu mai bine de un an de zile în unele cazuri.” În lipsa consultantului care să fie zilnic pe şantier şi să certifice lucrările executate de antreprenor, se lasă liber la abuzuri, «scurtături» şi «optimizări» care cresc riscul ca drumul să aibă probleme pe e termen lung”, arată aceştia. ”400 kilometri de autostradă de 6 miliarde de euro fără «câine de pază». Rolul supervizorului, al dirigintelui de şantier, denumit şi «consultant», «inginer FIDIC» sau simplu «inginer», în implementarea în teren a unui proiect de infrastructură de transport este esenţial: se asigură că lucrările puse în operă de constructor sunt conforme şi respectă caietul de sarcini, oferta asumată şi normativele în vigoare, adică standardele de calitate necesare. Dar CNAIR tergiversează lansarea licitaţiilor pentru aceste servicii esenţiale ori, în dulcele stil «timpul trece leafa merge», tărăgănează procedurile de achiziţie publice pornite în urmă cu mai bine de un an de zile în unele cazuri. În lipsa consultantului care să fie zilnic pe şantier şi să certifice lucrările executate de antreprenor, se lasă liber la abuzuri, «scurtături» şi «optimizări» care cresc riscul ca drumul să aibă probleme pe termen lung şi cresc artificial profitul constructorului”, arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, marţi seară, într-o postare pe Facebook.

Reprezentanţii asociaţiei menţionează că autostrăzile menţionate însumează aproape 400 de kilometri şi au o valoare contractuală/estimată totală de peste 6 miliarde de euro, dar în proceduri de licitaţie mai sunt sectoare precum A13 Boiţa-Făgăraş sau capetele din PNRR ale A8 Târgu Mureş-Târgu Neamţ.

Frații Tate, aduși la sediul DIICOT