Planetă neobișnuită, descoperită de NASA

Astronomii au anunțat că au descoperit o exoplanetă neobișnuită în spațiu.

Oamenii de știință și experții de la NASA care coordonează misiunea telescopului James Webb au descoperit o planetă puțin obișnuită. Atmosfera corpului denumit WASP-39b, aflat la 700 de ani lumină de Pământ, conține elemente chimice active și nori semnalați în premieră de observațiile astronomice, potrivit ziare.com.

Astronomii au anunțat că telescopul James Webb este aproape de descoperirea vieții extraterestre, după ce au dezvăluit structura atmosferei unei exoplanete neobișnuite din spațiu

Instrumentele JWST au capturat atomi și molecule, împreună cu semne de chimie activă și nori, lucruri nedetectate de către Hubble și Spitzer, nave spațiale trimise anterior de pe Pământ în cosmos. Astronomii de la NASA au observat planeta WASP-39b, aflată la 700 de ani lumină distanță de Pământ, pentru a testa capacitățile telescopului James Webb. Acesta și-a folosit capacitățile în infraroșu pentru captarea amprentelor chimice ale culorilor care nu pot fi detectate în lumina vizibilă. Natalie Batalha, astronom la Universitatea din California, Santa Cruz, care a contribuit și a ajutat la coordonarea noii cercetări, a declarat că a observat exoplaneta cu mai multe instrumente care, împreună, oferă o zonă largă a spectrului infraroșu și o panoplie de amprente chimice inaccesibile până la această misiune.

„Datele că acestea sunt o schimbare de joc”, a adăugat acesta.

WASP-39b orbitează în jurul unei stele gazdă care este de opt ori mai aproape decât Mercur de soare. Pentru a descoperi secretele exoplanetei, James Webb a urmărit planeta în timp ce trecea prin fața stelei sale, permițând o parte din lumina ei să filtreze prin atmosfera sa. „Prin vizionarea universului în lumină infraroșie, Webb poate prelua amprente chimice care nu pot fi detectate în lumina vizibilă”., a mai declarat Natalie Batalha.

Măsurătorile telescopului spațial James Webb ale atmosferei planetei au dezvăluit detalii fără precedent ale chimiei acesteia, permițând astronomilor să testeze metode pentru detectarea vieții extraterestre. Telescopul a detectat o serie de elemente, inclusiv sodiu (Na), potasiu (K) și vapori de apă (H20) în atmosfera exoplanetei.

Portughezi și români care aduceau muncitori ilegali în agricultură, arestați într-un dosar de trafic de persoane