Podul Grant
Podul Grant sursa foto Fililala Nicolae Labis a Bibliotecii Metropolitane pag de FB

Circulaţia pe Podul Grant va fi restricţionată, pe breteaua de urcare dinspre Calea Giuleşti, pentru efectuarea de lucrări. ”În continuarea lucrărilor de «Reabilitare şi consolidare Pasaj Grant», se va restricţiona circulaţia pe breteaua de urcare pe Podul Grant dinspre Calea Giuleşti (din direcţia Bd. Constructorilor) către Str. Turda, începând cu data de 06.09.2023, ora 07:00, până la finalizarea lucrărilor prevăzute de proiect”, anunţă Brigada Rutieră, potrivit g4media.ro.

Nu vor fi afectate benzile de circulaţie ale căii principale de pe Podul Grant, respectiv benzile de circulaţie de pe Calea Giuleşti

”Având în vedere aceste aspecte, Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să păstreze o distanţă suficientă pentru a putea frâna în condiţii de siguranţă, să respecte semnificaţia semnalizării rutiere temporare, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri, a mai transmis Brigada Rutieră. Valoarea investiției este de 65 de milioane lei cu TVA inclus, iar termenul de execuție este de 22,5 de luni. Investiția este extrem de importantă, deoarece expertiza realizată în anul 2017 a demonstrat ca starea podului este nesatisfăcătoare.

În anul 1910, când a fost dat în folosinţă, podul avea o structură metalică cu grinzi cu zăbrele care au fost aduse de la podul dezafectat de peste râul Putna Seacă

Cu timpul s-au realizat lucrările de mărire a părţii carosabile şi pentru că nu mai făcea faţă traficului, în anul 1979 a început construirea noului pod Grant, paralel cu cel vechi, lucrare inaugurată în anul 1982. Podul are opt bretele de acces şi face legătura dintre cartierul Crângași şi Bd. Ion Mihalache, pe deasupra căii Giulești, căii ferate care merge spre şi dinspre Gara de Nord și căii Griviței. In anul 1983 se construieşte prima linie de tramvai pe Podul Grant si se introduce vagonul cu uşi pe ambele părţi, acum circulând pe pod prima linie de metrou uşor din Bucureşti şi traficul auto care se desfăşoară pe mai multe benzi. În anul 2019 s-au realizat lucrări necesare de reabilitare și consolidare a acestui pod încărcat de istorie. MAE, atenţionare de călătorie pentru Italia