Un medicament  care „anihilează” tumorile canceroase a început să fie testat pe oameni

Medicamentul se află în dezvoltare de 20 de ani, fiind cunoscut sub numele AOH1996

Cercetătorii americani au dezvoltat o „pilulă distrugătoare de cancer” capabilă să „anihileze” tumorile solide, lăsând celulele sănătoase neafectate. Medicamentul se află în dezvoltare de 20 de ani, fiind acum în faza de cercetare pre-clinică în SUA. Cunoscut sub numele AOH1996, pilula atacă o variantă canceroasă a proteinei antigenul nuclear al proliferării celulare (PCNA), potrivit digi24.ro.

În forma ei mutantă, PCNA este „critică” în procesul de replicare al ADN-ului și reparare a tuturor „tumorilor în expansiune”.

„PCNA este ca un terminal al unei mari companii aeriene cu mai multe porți de îmbarcare”, a spus profesorul Linda Malkas, care participă la dezvoltarea medicamentului. „Pilula noastră distrugătoare de cancer este ca o furtună de zăpadă care închide un terminal principal al unei companii aeriene, oprind toate sosirile și plecările avioanelor care transportă celule canceroase.”, a mai declarat ea. Cu toate că rezultatele inițiale sunt promițătoare, studiul a arătat doar că AOH1996 poate suprima până acum creșterea tumorii în celule și animale, prima fază a testelor clinice la oameni fiind în desfășurare. Pastila s-a dovedit a fi eficientă în tratarea celulelor derivate din cancere la sân, de prostată, la creier, ovarian, de col uterin, de piele și la plămâni. PCNA a fost catalogată în trecut ca fiind o proteină imposibil de tratat farmacologic, iar cercetătorii speră că noul studiu va duce la dezvoltarea de medicamente mult mai personalizate și eficiente pentru tratarea cancerului. YouTube va lansa o nouă funcție pentru utilizatori