Medic din Botoșani, înșelat de o firmă care organiza tabere în străinătate

Bărbatul a plătit 11.917 de lei , deși condițiile pandemice nu permiteau organizarea taberei.

Un medic din Botoșani a plătit 11.917 lei pentru ca fiica lui să meargă la o tabără educațională în străinătate, totul fiind o escrocherie. Magistrații au decis ca firma să îi înapoieze reclamantului 11.917 lei, decizia nefiind definitivă, fiind deja atacată de către companie, potrivit gandul.ro.

Bărbatul a plătit banii, deși condițiile pandemice nu permiteau organizarea taberei.

Compania specializată în organizarea de astfel de tabere a refuzat să înapoieze banii, familia apelând la instanță pentru recuperarea prejudiciului. Medicul a încheiat în luna decembrie 2019 un contract privind participarea fiicei sale la o tabără educaţională ce urma să fie organizată în iulie 2020, timp de o săptămână, în Manchester. El a achitat un avans de 3.000 de lei, dar tabăra din Marea Britanie nu s-a mai organizat din cauza pandemiei.

Bărbatul a încheiat, în aprilie 2021, un contract adițional cu respectiva firmă, care prevedea schimbarea datei și locului taberei

El a mai plătit 8.917 lei pentru ca fiiica lui să meargă într-o tabără la Kyoto, în Japonia, dar nu a știut că Japonia deja sistase eliberarea de vize pentru cetățenii străini, tocmai din cauza pandemiei.  Ministerul român de Externe anunțase deja decizia autorităților de la Tokyo, compania încasand banii deși cel mai probabil știa că nici această tabără nu mai poate fi organizată. Medicul s-a adresat instanței, explicand judecătorilor că nu s-a gândit să verifice personal condițiile de călătorie în Japonia, deoarece, fiind medic infecționist la Spitalul Județean, în plină pandemie, a avut cu totul alte priorități.

EL a cerut banii înapoi, fiind de acord ca firma să îi rețină 100 de euro pentru serviciile prestate până atunci, dar nu s-a ajuns la niciun acord.

Reprezentanții companiei susțin că tocmai calitatea de medic a reclamantului ar fi trebuit să îi permită să aprecieze evoluția pandemiei de COVID-19. Agenţia făcuse toate demersurile pentru organizarea taberei, prezentând în instanţă şi o factură de la partenerul japonez. Compania a susținut că anularea se încadrează în clauzele privind forța majoră. Judecătorii au respins argumentele companiei, deoarece, potrivit acestora, nu reclamantul a fost cel care a propus organizarea taberei, acesta dorind să își recupereze suma plătită pentru niște servicii de care nu a mai beneficiat, potrivit legislaţiei privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate.

Cămașa cu altiță românească, inclusă în patrimoniul UNESCO