Cei mai mulți dintre români cred că schimbările climatice au efecte vizibile, fiind dispuşi să recicleze ambalajele

Persoanele cu studii primare cred că schimbările climatice nu sunt reale.

În funcție de veniturile și de studiile pe care le au, românii conștientizează diferit impactul schimbărilor climatice, potrivit sondajului realizat de către INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group, potrivit g4media.ro.

Un procent mare dintre cei chestionați, și anume 80 %, consideră că schimbările climatice sunt reale, având  efecte vizibile, fiind dispuși să facă eforturi personale pentru a proteja mediul incnjurator şi a susţine economia circulară, mai relevă sondajul INSCOP

„78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate”, transmit reprezentanții INSCOP. Românii care au studii superioare şi persoanele care declară că veniturile lunare sunt sufieciente ca să îşi cumpere şi unele lucruri mai scumpe cred, într-un procent mai ridicat decât restul populaţiei, că schimbările climatice produc efecte vizibile, fiind un lucru real.

 În schimb, persoanele care au studii primare consideră că schimbările climatice nu sunt reale, neavând efecte vizibile

De asemenea, un procent de 43,2% dintre respondenţi spun că atunci când cumpără un produs sau un serviciu sunt atenți la ambalajul reutilizabil sau reciclabil și eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului, în timp ce un procent de 41,8% declară că fac acest lucru doar uneori, iar 14,5% niciodată. 0,5% nu ştiu sau nu răspund.

Persoanele cu vârsta de peste 60 de ani declară, într-un procent mult mai mare decât media, că, atunci când cumpără un bun sau un serviciu, țin cont de elemente cum ar fi ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului. Peste 92% dintre respondenți declară că ar fi dispuşi să se întoarcă cu ambalajele sau alte deşeuri la magazin sau într-un centru de colectare separată modern.

Ucraina nu cedează în fața Rusiei