Companiile aeriene şi operatorii de aeroporturi din Europa au probleme din cauza lipsei de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri. Astfel, directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, şi-a cerut marţi scuze clienţilor şi angajaţilor pentru perturbările apărute în domeniul călătoriilor, provocate de lipsa de forţă de muncă. În perioada verii a crescut cererea pentru călătorii aeriene, după ridicarea majorităţii restricţiilor, dar tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu declanșarea protestelor, potrivit g4media.ro.

Operatorii aerieni au concediat la nivel mondial o parte din angajaţi, reducând alte costuri în timpul pandemiei, perioadă în care cele mai multe zboruri au fost oprite 

„Am mers prea departe cu reducerea costurilor în diverse departamente, sub presiunea pierderilor din pandemie, de peste zece miliarde de euro? Cu siguranţă, şi asta”, a adăugat directorul general al Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană.

El a anunțat că operatorul aerian face noi angajări, inclusiv mii de angajaţi în Europa, dar efectele vor fi observate doar în timpul iernii. Un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne a anunţat luni că Germania intenționează să aducă lucrători străini, pentru a ajuta operatorii de aeroporturi care au o lipsă masivă de angajaţi, în timpul sezonului de vară aglomerat. Potrivit datelor Asociaţiei aeroporturilor ADV, aproximativ unul din cinci locuri de muncă în domeniul verificărilor, securităţii şi manipulării aeronavei nu sunt ocupate. Șeful Asociaţiei ABL se aşteaptă ca în următoarele trei luni să fie aduşi 1.000 – 2.000 de angajaţi, începând din august cel mai probabil.

Bătaie ca în Vestul Sălbatic în Berlin. Sute de persoane au fost implicate