Spotul informativ al ANRE, aprobat de CNA

Data limită pentru modificarea contractelor, dar și pentru schimbarea furnizorului de energie electrică este de 30 iunie 2021

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat, marți, solicitarea Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), cu privire la difuzarea în regim de campanie de interes public a spoturilor audio și video referitoare la liberalizarea pieței de energie electrică, începând de la 1 ianuarie.  Asta în condițiile în care 5,7 milioane de clienți casnici care aveau încheiate contracte reglementate de energie electrică la finalul anului trecut. De altfel, data inițială până la care se puteau face aceste modificări, de contract sau de furnizor, era 31 ianuarie, însă aceasta a fost prelungită până pe 30 iunie.

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piaţa de energie electrică s-a liberalizat. Ai dreptul să alegi un furnizor din piaţa concurenţială, în mod gratuit, fără costuri sau modificări de ordin tehnic. Pentru alegerea unei oferte de furnizare optime, clientul casnic poate adresa o cerere de ofertă oricărui furnizor sau să utilizeze comparatorul de oferte de pe site-ul ANRE. Campanie de informare susţinută de ANRE

se precizează în spotul ANRE

„Da, mi se pare utilă campania asta, pentru că nimeni n-a înţeles… Chiar e nevoie”, a spus Cristina Pocora, membru al CNA, în timp ce preşedintele CNA, Monica Gubernat, a sugerat să fie trecută şi o dată până la care se poate efectua alegerea, aceasta nefiind prezentă în sportul prezentat.

Motivarea necesității acestui spot

Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE, a solicitat Consiliului prelungirea campaniei până la 30 iunie 2021. „Motivul pentru care considerăm că ar fi util un asemenea mesaj este că, în continuare, din cei peste 8,7 milioane de clienţi casnici de energie electrică din România, peste 5,7 milioane sunt în piaţa reglementată, sunt alimentaţi în baza unui contract reglementat. Deci, un număr de peste 5 milioane de gospodării din România ar fi interesate de acest mesaj. (…) Şi având şi această perioadă de tranziţie de 6 luni, perioadă în care şi furnizorii lor îi vor informa lunar despre acest lucru şi săptămâna trecută prin acea modificare legislativă am introdus şi o simplificare a modului de contractare, cred că este exact perioada în care au nevoie de aceste informaţii şi de acest imbold şi pe calea audiovizualului de a se informa şi de a lua o decizie”, a spus Zoltan Nagy-Bege. El a precizat că opţiunea consumatorilor poate fi făcută atât înainte, cât şi după data de 30 iunie 2021.

În urma unui vot de principiu unanim, recomandarea CNA pentru difuzarea spoturilor urmează să fie adresată televiziunilor şi radiourilor după ce modificarea referitoare la call center va fi operată.

Citește și: ANRE a prelungit termenul pentru semnarea noilor contracte