România și alte 7 state europene se opun limitelor de poluare stabilite de Euro 7

Într-un document comun, cele opt țări au declarat că restricțiile privind emisiile de gaze de eșapament ar trebui eliminate în totalitate

România se numără printre cele opt țări care fac presiuni pentru a reduce noile limite de emisii ale UE pentru autovehicule, afirmând că acestea sunt prea ambițioase și nerealiste pentru producătorii de automobile. Țările Uniunii Europene și legislatorii se pregătesc să negocieze regulamentul Euro 7, care, începând din 2025, va înăspri limitele de emisii ale vehiculelor, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon, potrivit g4media.ro.

Într-un document comun, trimis celorlalți membri ai UE, cele opt țări au declarat că anumite părți ale legii, inclusiv restricțiile privind emisiile de gaze de eșapament, ar trebui eliminate în totalitate

. „Ne opunem oricăror noi reguli privind emisiile de gaze de eșapament (inclusiv noi cerințe de testare sau noi limite de emisii) pentru autoturisme și camionete”, se arată în documentul semnat de Franța, Italia, Republica Cehă, Bulgaria, Ungaria, Polonia, România și Slovacia. Țările au declarat că aceste limite ar forța producătorii auto să investească în îmbunătățirea performanțelor emisiilor de gaze de eșapament, bani care ar fi mai bine cheltuiți pentru dezvoltarea de vehicule cu emisii zero. Împreună, aceste țări ar avea suficiente voturi pentru a bloca propunerea.

Comisia Europeană susține că aceste norme – care se aplică doar vehiculelor noi, nu și celor aflate deja pe șosele – sunt necesare pentru a reduce emisiile dăunătoare sănătății și pentru a preveni repetarea așa-numitului scandal Dieselgate, în care companiile au încălcat normele.

De asemenea, legea ar înăspri testarea emisiilor, impunând producătorilor de automobile să utilizeze sisteme de monitorizare a poluării la bordul mașinilor. Constructorul auto ceh Skoda a avertizat cu privire la pierderea a 3.000 de locuri de muncă în cazul în care propunerea va fi aprobată, în timp ce directorul general al Stellantis (STLAM.MI), Carlos Tavares, a catalogat anumite părți ale Euro 7 drept „inutile”.

Val de cutremure în judeţul Arad