Toate autobuzele noi pentru transport urban din Uniunea Europeană vor trebui să aibă emisii zero din 2030

Măsura are ca scop reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor.

Comisia Europeană a propus un nou plan care prevede ca toate autobuzele urbane noi din Uniunea Europeană să aibă emisii zero din 2030, dorind sa schimbe regulile din transportul urban. Planul a fost propus chiar în aceeași zi în care Parlamentul European a ratificat obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare, potrivit romaniatv.net.

Comisia Europeană a propus marți noi obiective privitoare la emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi, începând cu 2030, care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor.

Comisia propune ca toate autobuzele urbane noi din Uniunea Europeană să aibă emisii zero din 2030. Totodată, propune introducerea treptată a unor standarde mai stricte în ceea ce privește emisiile de CO2 pentru aproape toate vehiculele grele noi cu emisii certificate de CO2, în special. Respectiv reduceri ale emisiilor cu 45% faţă de nivelul din 2019 începând cu 2030, reduceri ale emisiilor cu 65% începând cu 2035 şi reduceri ale emisiilor cu 90% începând cu 2040.

„Pentru a ne atinge obiectivele climatice şi de reducere la zero a poluării, toate componentele sectorului transporturilor trebuie să contribuie în mod activ. În 2050, aproape toate vehiculele de pe drumurile noastre trebuie să aibă emisii zero. Legea europeană a climei impune acest lucru, oraşele noastre solicită acest lucru şi producătorii noştri se pregătesc în acest sens. Prin propunerea de astăzi, ne asigurăm că noile camioane devin din ce în ce mai puţin poluante şi că mai multe autobuze cu emisii zero vor circula prin oraşele noastre”, a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans.

 Sectorul transporturilor, camioanele, autobuzele urbane şi autobuzele pe distanţe lungi sunt responsabile pentru peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din UE şi pentru mai mult de 25% din emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul rutier a transmis Executivul comunitar. Potrivit reprezentanților Comisiei, standardele mai stricte de emisii în sectorul transportului rutier ar facilita trecerea la o mobilitate cu emisii zero şi ar contribui la îndeplinirea obiectivelor UE privind clima şi reducerea la zero a poluării.

Europa a înregistrat cea mai caldă lună ianuarie din istorie