Restaurantele și fast-food-urile, obligate să scrie în meniu ingredientele și produsele folosite la preparate

Consumatorii pot lua decizia în cunoștință de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul.

Restaurantele și fast-food-urile trebuie să scrie în meniu detalii despre ingredientele și produsele folosite la un preparat, a transmis ANPC. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a analizat, în mai multe liste a felurilor de mâncare servite de unități de alimentație publică, ingredientele, materiile prime și produsele finite, în funcție de informațiile furnizate de etichetele fiecăreia sau de mențiunile din meniu, potrivit digi24.ro.

Prin afișarea în lista meniu a acestor date despre produs, consumatorii pot lua decizia în cunoștință de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul.



 Potrivit specialiștilor ANPC, dacă, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare și valorile lor nutriționale, pe etichetele acestora, iar consumatorul le poate citi și cunoaște toate aceste detalii, atunci când cumpără un produs din magazin,  este normal să se regăsească același tip de informații care să descrie un preparat culinar servit într-o locație de alimentație publică.

In alimentația publică, operatorul economic achiziționează produse sau materii prime pe a căror etichetă sunt trecute aceste informații, consumatorul fiind privat de dreptul de a le cunoaște, produsul nefiindu-i servit cu ambalaj.

Potrivit prevederilor Ordinului ANPC, informațiile trebuie să fie înscrise într-un loc vizibil, ușor accesibil, lizibil, de neșters și care să nu fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, lângă produs, pe un panou/meniu. Pentru asigurarea informării consumatorilor la vânzarea directă (inclusiv unitățile drive-în), se utilizează listele meniu, dar pot fi folosite și sistemele digitale de afișare prin panouri/ecrane, precum și codul QR, personalul de deservire trebuind să asigure informarea consumatorilor ca urmare a solicitării acestora. La vânzarea la distanță, informațiile trebuie să se regăsească atât pe website-ul operatorului economic, cât și pe eticheta de preț sau ambalajul de transport.

ARTmania Festival se va desfășura pe trei scene rock, la Sibiu