Ucraina și-a asumat că va opri lucrările de dragare pe Canalul Bâstroe

Reprezentanții Comisiei Europene au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina

O delegație a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, condusă de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a continuat marți discuțiile la Ismail, Ucraina, privind lucrările efectuate pe canalul Bâstroe. La întâlnire a participat și o delegație a Comisiei Europene, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Transporturilor La finalul întâlnirii partea ucraineană și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc), precizează Ministerul, potrivit g4media.ro.

De asemenea, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ Galați pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană

 „Participanții au convenit că programul trebuie să se deruleze aşa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie. Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obține acceptul Forțele Navale ucrainene pentru ca reprezentanții părții române să intre și să măsoare pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe”, informează Ministerul. Reprezentanții Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României și au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina.  Măsurile pentru creșterea capacității canalului Sulina vizează sporirea numărului de piloți, modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiții de siguranță pe timp de zi și de noapte,achiziționare de nave tehnice și de software modern de management al traficului. Reprezentanții Comisiei Europene au menționat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul „Solidarity Lanes” se desfășoară pe Dunăre. 

Avertizare MAE pentru românii care călătoresc în Italia