Tir0uri
Tir. Sursa foto: UNTRR

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Comisiei Europene (CE) suspendarea urgentă a aplicării obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, potrivit g4media.ro.

Care sunt solicitările UNTRR

De asemenea, UNTRR mai cere anularea interpretării restrictive a CE  privind obligaţia întoarcerii acasă a remorcilor şi semiremorcilor acestora, organizația şi transportatorii români contestând măsura pe care o consideră discriminatorie în faţa Curţii de Justiţie a UE, demersul fiind sprijinit  de Guvernul României.

„În acest context economic dificil, este necesară tăierea tuturor măsurilor care conduc la consum inutil de carburant în plină criză pentru a se asigura coerenţa între declaraţiile liderilor europeni şi acţiunile acestora şi ale Comisiei Europene la nivel european şi naţional”, susțin transportatorii.

 Ce argumente aduc transportatorii

Uniunea Europeană se confruntă cu o criză energetică, industria transporturilor rutiere fiind puternic afectată de creşterea preţurilor la carburanţi şi de prevederile legislaţiei europene aduse de Pachetul Mobilitate 1, cum ar fi  obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni. Măsura trebuie respectată de companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE,  începând din februarie 2022.

UNTRR susține că  în timp ce costurile energetice ale Europei cresc vertiginos, iar importanţi lideri europeni precum Premierul Belgiei, Cancelarul Germaniei şi Preşedintele Franţei anunţa „sfârşitul abundenţei”, „ierni dificile” şi incertitudine legată de securitatea aprovizionării energetice, legislaţia europeană obligă transportatorii rutieri să îşi aducă camioanele acasă goale, inclusiv remorcile şi semiremorcile acestora. Potrivit UNTRR, acest lucru generează un consum inutil de carburant şi costuri nejustificate şi împovărătoare pentru transportatorii români.

Pământul ar putea ieși de pe orbita Soarelui, avertizează cercetătorii