Românii fac lunar peste 32 milioane de vizite la mall, ceea ce înseamnă, în medie, un milion pe zi. În Bucureşti, generaţia Millennials este prima în top vizitatori, conform unui studiu realizat de o firmă de comunicare indoor, potrivit g4media.ro.

„Mersul la mall este un comportament social la noi în ţară. După perioada pandemiei, oamenii au revenit în centrele comerciale avizi în primul rând de socializare. Cifrele se compară acum cu cele din 2019, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Deşi este posibil ca valoarea bonului să stagneze anul acesta, din cauza inflaţiei, numărul vizitelor în centrele comerciale va rămâne constant sau îşi va păstra tendinţa de creştere”, a declarat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management. 

În 2020, odată cu pandemia, consumatorii au învăţat să se adapteze la shopping-ul online. Studiile arată că centrele comerciale moderne s-au adaptat noilor nevoi ale consumatorilor.

 „Mall-urile se transformă în centre de lifestyle, spaţii care oferă nu doar magazine ci şi experienţe şi distracţie. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la rândul lor puncte de destinaţie în traseul consumatorului, pentru o abordare cât mai holistică. În plus, îmbrăţişează era digitală, completând oferta clasică de retaileri cu branduri noi, tinere, cu aer jucăuş şi noi metode de shopping avangardist”, a explicat Georgian Drăghici. 

Cele mai multe vizite, atât la nivel naţional, cât şi în capitală, sunt făcute de către femei, care merg la mall în procent de 57%, comparativ cu bărbaţi, care vizitează centrele comerciale în procent de 43%.

 „Noile tendinţe care se anunţă în străinătate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experienţial şi abordări cât mai personalizate. Şi în România se adaptează mall-urile la nevoile consumatorilor. În ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializează preponderent online.

Înțelegere la nivel mondial pentru protejarea oceanelor