Iasi
Iasi. Sursa foto: Romania Tourism

. Municipiul Iași a fost desemnat destinația turistică a anului 2022, la categoria City Break, în urma voturilor primite pe platforma „destinatiaanului.ro„. Capitala Moldovei a devansat celelalte două municipii finaliste, respectiv Brașov și Târgoviște. După finalizarea concursului, Brașovul a obținut premiul special al juriului, în timp ce municipiul Târgoviște a primit trofeul „Destinația Anului 2022” în Muntenia, Oltenia și Dobrogea, potrivit g4media.ro.

„Titlul Destinația Anului 2022 înseamnă pentru Iași vizibilitate mai mare și o confirmare a faptului că oamenii care vin aici se simt bine și se vor simți bine, că au ce face, au cum să-ți petreacă timpul liber, au ce vedea, se pot bucura de vibeul specific acestui oraș plin de tineri”, a spus Anca Zota, reprezentanta Centrului de Informare Turistică din Iași.

„Iaşul are haz. Multe oraşe sunt frumoase, bine structurate, dar Iaşul are un haz, un dor de viers, aşa. Ei bine, hazul acesta care vine de la Creangă, îmbinat cu arta de a povesti, este specificul moldovenesc, după mine. Şi arta de a face cozonaci. Nu am mâncat cozonaci mai buni ca în Moldova nicăieri”, a mărturisit Gianina Corondan.

 La concurs au participat 21.655 de români, care au nominalizat timp de câteva săptămâni, destinaţiile preferate în competiţia vacanţelor în România

De asemenea, 25 de membri ai juriului, format din bloggeri şi experţi în turism, au prezentat fiecare perspectivă privitoare la destinaţiile calificate în finală etapei regionale. Trei criterii au fost luate în calcul în realizarea jurizarii. Astfel, este vorba despre  atractivitatea obiectivelor şi experienţelor turistice din municipiile destinaţie, implicarea comunităţii evidenţiată prin investiţii în infrastructură şi acţiuni de promovare realizate în ultimii doi ani precum şi puterea brandului de destinaţie. După câștigarea acestui titlu, Iașul va avea parte de promovare intensă drept o destinație perfectă pentru city break.

Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT), împreună cu Alianţa pentru Turism, au fost parteneri în cadrul celei de-a doua ediţii a competiţiei „Destinaţia anului 2022”. Concursul a reprezentat o acţiune de promovare a turismului intern, care are drept scop ”popularizarea locurilor emblematice ale României în mediul online”

Descoperire istorică: O epavă a fost găsită la aproape șapte kilometri adâncime în Oceanul Pacific